پایان مبارزه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: با تلاش جهادگران و همراهی بهره برداران قریب به ۲۷۰ روز مبارزه سخت وشبانه روزی با آفت بین المللی و خطرناک ملخ صحرایی مهاجر به پایان رسیده است.

پایان مبارزه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

غلامحسین تیموری، افزود: علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها ظرف مدت ۹ ماه در ۱۵ شهرستان مرکز و جنوبی استان بطور مستمر مبارزه شیمیایی ادامه داشته وبا موفقیت این مرحله از مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر به پایان رسید.

وی، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ اکیپ از آبانماه سال گذشته تاکنون کار دیده بانی درسطحی بالغ بر ۴میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار و مبارزه شیمیایی در سطح ۱۸۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را با مشارکت فعال کشاورزان و بهره برداران انجام داده تا آسیب قابل توجهی به مزارع و باغات وارد نشود.

تیموری، اظهارداشت: ۹۷ درصد از کل میزان مبارزه با این آفت طی بهار ۹۹بوده و بیشترین سطح مبارزه نیز در شهرستان های نیکشهر،بمپور و ایرانشهر انجام شده است.

وی، تأکید کرد: بر اساس گزارش های فائو نسل های بعدی این آفت پس از تابستان گذرانی در مناطقی از هند و پاکستان در پاییز به سمت ایران و استان سیستان و بلوچستان هجوم می آورد ونیاز است که هم اکنون آمادگی های لازم برای مبارزه در سطح استان را ایجاد نماییم.

گفتنی است همچنان احتمال می‌رود برخی دستجات کوچک ملخ صحرایی از سایر استان‌ها به سوی استان سیستان و بلوچستان حمله ور شوند که آمادگی لازم برای مبارزه با آنها در استان وجود دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها