حدود ۷۰ درصد آمریکایی‌ها از مدیریت کرونایی ترامپ ناراضی‌اند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، دو سوم آمریکایی‌ها با نحوه مدیریت دونالد ترامپ در قبال بحران شیوع کروناویروس مخالفت کرده‌اند.

حدود ۷۰ درصد آمریکایی‌ها از مدیریت کرونایی ترامپ ناراضی‌اند

به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس این نظرسنجی که از سوی ای‌بی‌سی-ایپسوس انجام شده، ۶۷ درصد پاسخگویان گفتند با نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا از سوی رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند و همچنین ۳۳ درصد عملکرد او را تایید کردند. این بحران جان بیش از ۱۳۰ هزار تن را در این کشور گرفته است.

این بالاترین میزان ابراز نارضایتی از پاسخ ترامپ به کووید-۱۹ از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری است.

تاکنون میزان تایید عملکرد ترامپ بالای ۴۰ درصد بوده و در نظرسنجی قبلی که در ۱۷-۱۸ ژوئن انجام شده بود، درصد تایید او ۴۱ درصد بود. از آن زمان به بعد، روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا تشدید شده و چندین ایالت این کشور به اجرای دوباره محدودیت‌های اقتصادی همچون تعطیلی دوباره بارها با هدف کند کردن شیوع این بیماری مجبور شده‌اند.

این افت هشت درصدی میزان تایید عملکرد ترامپ را می‌توان تا حدی به کاهش اقبال رای‌دهندگان مستقل به او نسبت داد. در اواسط ژوئن نرخ تایید عملکرد ترامپ در میان مستقل‌ها ۴۰ درصد بود حالا اما این میزان ۲۹ درصد است. در مقابل اما میزان مخالفت با ترامپ در میان این گروه مهم رای‌دهندگان از ۵۹ درصد به ۷۳ درصد افزایش یافته است.

حمایت از ترامپ در میان حامیان حزب خودش یعنی جمهوری‌خواهان نیز افت داشته است و در نظرسنجی جدید ۷۸ درصد جمهوری‌خواهان عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در قبال همه‌گیری بیماری را تایید کردند، در حالی که در نظرسنجی قبلی این میزان ۹۰ درصد بود.

این نظرسنجی در تاریخ ۸-۹ ژوئیه با پرسش از ۷۱۱ بزرگسال و با حاشیه خطای ۴.۱ درصد انجام شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها