اعزام آتش‌نشانان تبریز برای اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: گروهی از آتش‌نشانان این شهر برای خاموش کردن آتش سوزی مراتع مشرف به جنگل‌های ارسباران به این منطقه اعزام شدند.

اعزام آتش‌نشانان تبریز برای اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

علیرضا زبردست، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این گروه عصر روز گذشته به منطقه خدآفرین اعزام شده است، افزود: اعزام گروه عملیاتی اطفای حریق این سازمان با برخورداری از تجهیزات اطفایی به منطقه آتش سوزی با دستور شهردار تبریز و پیرو هماهنگی با استانداری انجام شده است.

وی اظهار کرد: آتش سوزی در منطقه صخره ای و سخت عبور شهرستان خدآفرین روی داده و صبح امروز نیز آتش نشانان با هلیکوپتر امدادی در محل حریق مستقر شده و اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق کرده اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: گروه اعزامی از آتش نشانان با تجربه در اجرای عملیات های مختلف اطفاء حریق هستند که تجربه حضور در اجرای عملیات سال گذشته جنگل های ارسباران را در کارنامه خود دارند.

زبردست، با اشاره به اینکه عملیات اطفاء حریق جنگل و مراتع از جمله عملیات های سخت و طاقت فرسای آتش نشانی است و سالانه در کشورهای مختلف آتش نشانان بسیاری در حین عملیات، مصدوم می شوند یا جان خود را از دست می دهند، ادامه داد: با توجه به اینکه محل آتش سوزی در منطقه ای سخت عبور واقع شده است تیم اعزامی از تمام توان و تجهیزات خود برای حفاظت از طبیعت برای خاموش کردن آتش سوزی استفاده خواهد برد.

وی یادآوری کرد: تیم اعزامی از جمله با تجهیزات اطفاء حریق سیار AFT، آتش کوب، دستگاه برش چوب و خودروهای عملیاتی اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی در منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین در ارتفاعات و مراتع جنگلی ارسباران از سه شنبه شب شروع شده و نیروهای حاضر در محل مشغول اطفای آتش هستند.

سال گذشته نیز آتش سوزی یک هفته ای در جنگل های ارسباران بیش از ۶۰۰ هکتار عرصه جنگلی را خاکستر کرد که بنا به اطلاع دادگستری کل آذربایجان شرقی دو نفر از عوامل آن آتش سوزی پس از دستگیری به زندان محکوم شدند و هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کنند.

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت در محدوده شهرستان های ورزفان، کلیبر و خداآفرین واقع شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها