اظهارات جنجالی شاهزاده هری درباره نیاکانش

گویی شاهزاده هری با اظهارات جدیدش قصد دارد باز هم ملکه الیزابت را عصبانی کند. هری در جدیدترین اظهارات خود گفت در شرایط کنونی اعتراف کردن به اشتباهات گذشته ضروری است، حتی اگر از نظر تاریخی نگران‌کننده باشد.

اظهارات جنجالی شاهزاده هری درباره نیاکانش

گویی شاهزاده هری با اظهارات جدیدش قصد دارد باز هم ملکه الیزابت را عصبانی کند. هری در جدیدترین اظهارات خود در انتقاد از امپراتوری بریتانیا گفت در شرایط کنونی اعتراف کردن به اشتباهات گذشته ضروری است، حتی اگر از نظر تاریخی نگران‌کننده باشد.

هری ۳۵ ساله و همسرش مگان مارکل ۳۸ ساله، در یک کنفرانس مجازی با تعدادی از جوانان پیشرو زیر نظر مؤسسه کوئینز کومنولث تراست، که از استرالیا، جزایر باهاما و انگلستان شرکت داشتند، این حرفها را زد.

هری در مباحثه‌ای با موضوع عدالت و برابری حقوق گفت: مؤسسه کومنولث هم باید مثل خیلی‌های دیگر به اشتباهاتش اعتراف کند و در جهت تصحیح اشتباهاتش گام بردارد.

اعتراف به اشتباه شاهزاده هری درباره نیاکانش

وی افزود: ما نمی‌توانیم به جلو پیش برویم مگر اینکه به اشتباهات گذشته اعتراف کنیم. بسیاری از افراد در گذشته اعتراف کرده و سعی در اصلاح اشتباهاتشان داشته‌اند، اما فکر می‌کنم همه ما می‌دانیم که هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم.

اظهارات هری انتقادی از امپراتوری انگلیس را تشکیل می‌دهد که پیشینیان وی بر آن حكومت می‌كردند و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع را ایجاد كردند و این اظهارات برخلاف پروتكل خانواده سلطنتی است كه براساس آن، او نباید در سیاست دخالت کند.

اندرو روزندل نماینده محافظه کار، با انتقاد از اظهارات هری گفت: این ناامیدکننده است و ملکه را خوشحال نخواهد کرد.

اظهارات هری آخرین اقدامات عمومی او و همسرش مگان مارکل (شاید شوآف آنها) برای تبدیل تمرکز خود از نقش‌های سلطنتی به کنشگری اجتماعی در جهت تحقق مساوات نژادی و عدالت اجتماعی است. هفته گذشته هری با ابراز نارضایتی از گسترش نژاد پرستی اظهار داشت که متأسف است زیرا جهان جایی نیست که جوانان سزاوار آن باشند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها