فرصت مشمولان لیسانسیه متقاضی کنکور تمدید نشده است

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: مشمولان ‌دیپلمه‌ فقط یک هفته فرصت دارند تا بعد از کنکور خود را معرفی کنند و فرصت لیسانسیه‌ها همان فرصت یکساله بوده و تمدید نشده است.

فرصت مشمولان لیسانسیه متقاضی کنکور تمدید نشده است

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره فرصت ستاد کل نیروهای مسلح به مشمولان متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری اظهار داشت: همه مشمولان وظیفه در هر مقطعی که فارغ‌التحصیل شده‌اند فقط یکسال مهلت دارند در هر امتحان یا آزمونی شرکت کنند و باید در پایان یکسال خود را به پلیس +10 معرفی کرده تا به خدمت اعزام شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر این مطلب که فرصت یکساله متقاضیان برای شرکت در کنکور ارشد و دکتری تمدید نشده است، تصریح کرد: مشمولان متقاضی کنکورهای ارشد،‌ دکترا، کاردانی ناپیوسته و فنی و حرفه‌ای باید طبق قانون بعد از اتمام یکسال مهلت خود به سربازی بروند و می‌توانند در حین خدمت در کنکور هم شرکت کنند.

امیر دریادار دوم رحیمی‌پور با اعلام این مطلب که بعد از گذشت فرصت یکساله، افراد در زمره مشمولان غایب محسوب شده و محرومیت و محدودیت‌هایی همچون ادامه تحصیل، خروج از کشور و استخدام را در پی خواهند داشت، به مشمولان توصیه کرد:‌ در فرصت مقرر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به فرصتی که ستاد کل برای شرکت مشمولان دیپلمه در کنکور سراسری قائل شده اشاره و بیان داشت: فرصتی که ستادکل برای کنکور سراسری قائل شده فقط مختص دیپلمه‌ها است و سایر مشمولان در سایر رده‌های تحصیلی چنین فرصتی ندارند.

وی گفت: دیپلمه های مشمول حداکثر یک هفته بعد از کنکور سراسری باید به پلیس +10 مراجعه کرده و برای اعزام به خدمت خود را معرفی کنند؛ اگر مشمولان دیپلمه در بازه زمانی یک هفته ای خود را معرفی نکنند غایب محسوب شده و حتی در صورت قبولی در دانشگاه، اجازه تحصیل نخواهند داشت.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: مشمولان دیپلمه‌ای که در کنکور سراسری قبول شوند، به محض شروع کلاس‌ها در دانشگاه ترخیص خواهند شد و مدت زمانی را که در خدمت سربازی بودند در پرونده‌شان ذخیره خواهد شد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها