معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

‌برای معرفی وزیر صنعت منتظر تعیین تکلیف تاسیس وزارت بازرگانی هستیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:‌ برای معرفی وزیر صمت به مجلس یازدهم منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت هستیم.

‌برای معرفی وزیر صنعت منتظر تعیین تکلیف تاسیس وزارت بازرگانی هستیم

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص زمان معرفی وزیر صنعت به مجلس یازدهم گفت: دولت برای این منظور منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت است.

وی افزود: نمایندگان در مجلس قبلی، طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس را تصویب کردند که تبصره 1 این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، مصوبه مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و تا مادامی که در خصوص آن تعیین تکلیف نشود مصوبه همچنان در دستور کار مجلس باقی می‌ماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین طرح تفکیک به مجلس یازدهم منتقل شده است و با توجه به اهمیت وجود وزارت بازرگانی برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان و موضوع تنظیم بازار و تمرکز امور بازرگانی در یک جا که اکنون پراکنده است ما از مجلس یازدهم درخواست داریم طرح تشکیل وزارت بازرگانی را در دستور کار قرار دهد.

امیری گفت: بنابراین ما منتظر تعیین تکلیف این طرح هستیم که متعاقب آن آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر یا وزیران ذی‌ربط تصمیم خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص با دکتر قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون اجتماعی گفت‌و‌گوهایی داشته‌ام و امیدواریم مجلس تصمیم‌های خوبی در این زمینه بگیرد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها