تخلف ۵ میلیاردریالی ۲ لاستیک فروش در فارس

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از کشف تخلف بیش از ۵ میلیارد ریالی ۲ نمایندگی لاستیک در این استان خبر داد.

تخلف ۵ میلیاردریالی ۲ لاستیک فروش در فارس

محمدابراهیم صداقت، چهارشنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران گفت: ۲ نمایندگی عرضه لاستیک در شهر کوار، به دلیل عرضه خارج از شبکه لاستیک، به تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع شده‌اند.

وی، عدد ریالی تخلف این ۲ عرضه کننده لاستیک را ۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان صمت با اطلاع از موضوع تخلف در این ۲ واحد عرضه لاستیک، بررسی دقیق موضوع را در دستور کار قرار دادند و در نهایت، اعمال متخلفانه برای بازرسان محرز شد.

صداقت، خاطرنشان کرد: این ۲ واحد عرضه لاستیک، به ظاهر فعالیتی نداشتند اما بررسی‌ها نشان داد که تولیدکنندگان، کالا در اختیار این ۲ واحد قرار می‌دادند اما آنها، به جای عرضه کالا در کوار، کالا را خارج از شبکه و در شیراز، به فروش می‌رساندند.

وی، گفت: براساس پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه که برای این ۲ نمایندگی تشکیل شد، یکی بیش از ۳ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال و دیگری بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال تخلف کرده است.

صداقت، در ادامه گفت: از تیرماه سال ۱۳۹۷ انواع لاستیک اتومبیل، خصوصا لاستیک های سنگین طبق مصوبه شواری عالی هماهنگی اقتصادی جزو کالاهای اساسی بوده که با توجه به دستورالعمل های ابلاغی وزارت صمت در قالب طرح تنظیم بازار، برای لاستیک های سنگین با صدور حواله اداره کل راهداری (برون شهری ) و وزارت کشور (حمل و نقل شهرداری) درون شهری با قیمت مصوب و برای لاستیک های سواری تحت نظارت اداره بازرسی با اخذ مستندات خودرویی و ممهور به مهر نمایندگی خودرو و الزام به تعویض لاستیک در حال توزیع است.

به گفته‌ی وی، از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه تیرماه ۹۱۹ فقره بازرسی در حوزه لاستیک در فارس کشف شده که تعداد ۲۴ فقره پرونده تخلف برای متخلفین تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی صمت فارس، ارزش ریالی پرونده‌های یاد شده بیش از ۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال و بیشترین تخلف را گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه اعلام و از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها