کشتارگاه طیور شهرستان اشکذر یزد پلمب شد

یک واحد کشتارگاه طیور در شهرستان اشکذر بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و به علت تکرار تخلفات بهداشتی و بی‌توجهی به توصیه بازرسین اداره دامپزشکی پلمب شد.

کشتارگاه طیور شهرستان اشکذر یزد پلمب شد

دکترعلی فاتحی نیا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: این واحد صنفی متاسفانه با وجود تذکرات مکرر بازرسین دامپزشکی در زمینه رعایت قوانین و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، مرتکب تخلف شده و همکاری لازم را در زمینه رعایت موازین بهداشتی اعم از بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط مبذول نکرده و در نتیجه با پلمپ و ارجاع پرونده تخلف به مراجع قضایی روبرو شده است.

وی، افزود: کارشناسان ادارات دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی فراورده‌های خام دامی موظف هستند، ضمن انجام بازدیدهای منظم از واحدهای تولید، فراوری و عرضه فراورده‌های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن‌ها اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر آن به صاحبان این مراکز کرده و رفع این موارد را پیگیری کند.

فاتحی‌نیا، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بازرسان ادارات دامپزشکی مجاز هستند در صورت مشاهده رفع نشدن نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی با همکاری نیروی انتظامی و دستور دستگاه قضایی اقدام به پلمب آن واحد صنفی کند.

این مسئول، ادامه داد: از آنجا که نظارت بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه‌های طیور نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف شهروندان دارد، نظارت قاطع دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها باعث اجرای هرچه دقیق‌تر مقررات و ضوابط سازمان دامپزشکی می‌شود.

فاتحی نیا، در پایان ضمن تشکر از نیروی انتظامی و دادستان شهرستان اشکذر، به مشکلات موجود در پیش روی بازرسین بهداشتی شاغل در اکیپ های بازرسی اشاره و اظهار کرد: شغل دامپزشکی یک شغل پرمسئولیت، حساس و پرتنش است که نیازمند تعهد و بردباری بالا می باشد. امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر اصناف و پشتیبانی دستگاه قضایی و مسئولین و با تلاش مداوم و بهره گیری از گزارش های مردمی بتوانیم تخلفات بهداشتی در زمینه تولید، فراوری و عرضه فراورد های خام دامی را به حداقل ممکن برسانیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها