گشت و گذار در زیباترین شهرهای ایران

سفر حتی کوتاه هم اگر باشد انرژی از دست رفته و خستگی که در طول هفته با آن روبه‌رو بوده‌ایم را به دست فراموشی می‌سپارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند منطقه‌ی دیدنی از ایران بپردازیم.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ایران

محمودآباد شهری ساحلی

از جمله زیباترین شهرهای شمالی ایران می توان از محمودآباد یاد کرد . شهری کاملا ساحلی که در مجاورت دریای مازندران قرار گرفته است. محمودآباد در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی ایران از قدمت چندانی برخوردار نیست. در زمان قاجار و به دستور حاج محمد حسن خان اصفهانی که یکی از تجار معروف آن دوره بوده است دستور ساخت این شهر داده شد . از آن زمان و تا به امروز ، محمودآباد به یکی از شهرهای پرطرفدار و محبوب برای مسافران شهرهای شمالی ایران تبدیل شده است .

اقتصاد محمودآباد

شغل بیشتر ساکنین و اهالی محمودآباد که اقتصاد این شهر بر پایه آن بنا شده است ماهیگیری ، برنج کاری و کشاورزی است . در فصول ماهیگیری شما می توانید قایق هایی که به دریا زده اند را ببینید که تورهای خود را برای به دام انداختن ماهی ها در آب قرار داده اند . منظره ای که در عین زیبا بودن می توان آن را برای ماهی ها غمگین توصیف کرد .شالیزارهایی که مردان و بانوان شمالی در آن مشغول به کار هستند و منظره ای بی بدیل را برای مسافران به ارمغان می آورد . در ادامه با معرفی مناطق دیدنی محموداباد همراه ما باشید.

آبگرم لاویج

در طول اقامت خود در محمودآباد می توانید ساعت ها بر روی شن های ساحلی بنشینید و به امواج بی کران دریا نگاه کنید و از طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید . اما ما به شما پیشنهاد می کنید ساعاتی از روز را به گشت و گذار در طبیعت زیبا و بکر و جنگلی اطراف محمودآباد اختصاص دهید . یکی از زیباترین مناطق شمالی ایران روستای لاویج می باشد . در فاصله 57 کیلومتری از محمودآباد و در مسیر شهر نور روستای زیبای لاویج قرار گرفته است . روستایی پوشیده شده از جنگل های راش که آب و هوای فوق العاده ای دارد .

قدمت جنگل های این منطقه که جز جنگل های هیرکانی محسوب می شوند به میلیون ها سال پیش بر میگردد . همچنین این ناحیه را به آب گرمش که از خواص درمانی برخوردار است و گرفتاران به پادرد و کمردرد به امید بهبود به نردیکش میروند نیز می‌شناسند. بعد از گذر از آب گرم لاویج، با حداقل ده دقیقه پیاده روی، می توانید از فیل سنگی این منطقه هم که بر اثر فرسایش ایجاد شده دیدن کنید.

سرزمین رویاها محمودآباد

شهربازی در کنار ساحل می تواند تجربه ای متفاوت برای شما و خانواده تان باشد . لذت گردش و تفریح و هیجان در کنار دریای آبی مازندران را تجربه کنید . طرح سالم سازی دریا در این ناحیه انجام شده و پلاژ مخصوص زنانه و مردانه هم دارد. شهربازی سرزمین رویاها در ۴ هکتار بازی های متنوعی دارد و چه دلتان بازی های آرام مثل قطار بخواهد، چه دلتان بازی های مهیجی مثل سقوط آزاد، پاندول،سفینه فضایی و سرسره چرخان امکاناتش در شهربازی سرزمین رویاها فراهم است و سینمای ۶ بعدی هم کامل کننده این امکانات است.

اقامت در محمودآباد

در شهرهای شمالی ایران بسیاری از افراد را می‌بینید که با در دست داشتن تابلوی اجاره ویلا در تلاشند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید. اما اگر در ایام ازدحام مسافر قصد سفر دارید، بهتر است از قبل به فکر اجاره ویلا در محمودآباد باشید و ویلای خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

دیدنی های شهر زیبای دماوند

دماوند در تمام طول سال زیبایی فوق العاده ای دارد . بهاری دلنشین ، تابستانی خنک ، پاییزی پر از درختان زرد و نارنجی و زمستانی پر برف و یک سفیدی بی انتها .نقطه به نقطه ی دماوند پر شده از جذابیت و زیبایی .

طرفداران ورزش های زمستانی نیز از جذابیت های دماوند بی نصیب نخواهند بود . پیست اسکی آبعلی در نزدیکی دماوند قرار گرفته است که یکی از پیست های مطرح ایران می باشد . پیستی با امکانات تفریحی کامل و کاملا استاندارد که پذیرای شما عزیزان خواهد بود .

از دیگر مناطق دیدنی دماوند می توان به دریاچه تار ، چشمه های زیبای منطقه ، غار رودافشان ، چشمه اعلا و باغ های میوه این شهر اشاره کرد .

اقامت در دماوند

در دماوند، این شهر اساطیری ایران، ویلاهایی برای اجاره به مسافران موجود است که شما می‌توانید برای اجاره ویلا در دماوند از این ویلاها استفاده کنید و با خیالی آسوده، آخر هفته‌ی خود را سپری کنید.

سفر به روستای کردان

روستای زیبای کردان در غرب شهر تهران و در استان البرز قرار گرفته است . یکی از نزدیک ترین ییلاق ها و روستاهای اطراف تهران که بسیاری از خانواده ها و جوانان برای رهایی از شلوغی شهر تهران ترجیح می دهند آخر هفته های خود را در این منطقه سپری کنند .

از لذت های سفر به این منطقه می توان به قدم زدن در کوچه باغ های پر درخت و دیدن رودخانه ی زیبای کردان اشاره کرد . آب و هوای منطقه کردان در تمام طول سال خنک است .بهار و درختان پر شکوفه ، تابستان و شکوفه هایی که میوه شده اند ، پاییز و برگ های زرد و نارنجی و قرمزی که زیر پاها خش خش می کنند و زمستانی که پوشیده شده از برف یکدست سفید . در هر فصلی کردان زیبایی های منحصر به خود را دارد .

مناطق دیدنی کردان

روستای کردان مناطق دیدنی بسیاری دارد که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما بسازد. به معرفی چند مورد از مناطق دیدنی کردان خواهیم پرداخت.

رود کردان

رودی پر آب و احاطه شده در میان درختچه ها و درختان که فضای کردان را مرطوب و معتدل کرده است . رودی که از ارتفاعات کهار پایین می ریزد و بعد از گذر از ساوجبلاغ و نظرآباد ؛ وارد رودخانه شور میشود . نام روستای کردان از همین رود گرفته شده است . رودی که باعث و بانی این طبیعت زیبا در منطقه کردان شده است.

برج مقبره کردان

نام آشناترین و معروف ترین مکان دیدنی کردان برای مسافران و اهالی این منطقه ، برج مقبره است . برجی که در فاصله یک کیلومتری از روستا قرار گرفته. برجی از جنس آجر و دایره مانند که از زمان سلجوقیان تا به امروز پابرجا مانده .

کارایی این برج برای مورخان و دیرینه شناسان نیز رازآلود باقی مانده . عده ای آن را مقبره کسی می دانند و عده ای دیگر این برج را نظامی شناسایی کرده اند .اما هر چه که باشد نمیتوان از زیبایی آن و طبیعت بسیار بکر و چشم نواز اطراف آن چشم پوشی کرد . بعضی از مردم این مقبره را با اطمینان ، مقبره امامزاده حسین می دانند و به زیارت ایشان می روند .

اقامت در کردان

و اما اقامت در کردان برای کسانی که ویلای شخصی ندارند به چه صورت است ؟ در کردان نیز مانند دماوند و محموداباد، ویلاهایی برای اجاره به مسافران وجود دارد. برای اجاره ویلا در کردان می‌توانید از این ویلاها استفاده کنید.

ویلاهای کردان معمولا لوکس و دارای امکانات کامل رفاهی هستند . ویلاهای استخردار این منطقه بسیار پرطرفدارند . حتی در زمستان نیز استخر این ویلاها با آب گرم تغذیه می شوند و شما می توانید دراوج سرما ، لحظات بسیار خوشی را در استخرهای آبگرم این ویلاها سپری کنید .

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها