۲۰۰۰ نیشابوری در قرنطینه خانگی/ ۱۰ درصد کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا شدند

معاون استاندار و فرماندار نیشابور با اشاره به ابتلای ۱۰ درصد کادر درمانی نیشابور به کرونا، گفت: از ابتدای تیر ماه تا کنون ۲۰۰۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند،همچنین شرکت در یک مراسم عروسی ۱۰ نفر از جمله سه خردسال مبتلا شدند.

۲۰۰۰ نیشابوری در قرنطینه خانگی/ ۱۰ درصد کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا شدند

علیرضا قامتی، عنوان کرد: متأسفانه از ابتدای تیر ماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیشابور افزایش داشته به‌ طوری که میانگین روزانه مبتلایان به بالاتر از ۱۵ نفر رسیده و این موجب شده شهرستان از یک هفته قبل در وضعیت قرمز قرار گیرد.

برابری میانگین افرادی که در نیمه اول تیر به کرونا مبتلا شدند با آمار سه ماه ابتدای سال جاری

وی، با بیان اینکه از دو روز قبل تعداد مبتلایان و افراد بستری در شهرستان افزایش داشته است، عنوان کرد: میانگین افرادی که در ۱۵ روز ابتدای تیر ماه به ویروس کرونا مبتلا شدند برابر با آمار سه ماه ابتدای سال جاری بوده است.

قامتی، اظهار کرد: از این تعداد به‌ طور میانگین هر روز ۹۰ نفر در بیمارستان بستری هستند، همچنین در این مدت آمار بیماران حاد تنفسی افزایش داشته به طوری که قبلاً نسبت بیماران با علائم حاد تنفسی به بستری‌ها ۳۰ درصد بود اما اکنون این آمار به ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی، ادامه داد: وضعیت کنونی نشان می‌دهد که تمامی شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید در دستور کار قرار دهند و نسبت به رعایت دستورات بهداشتی بی‌توجهی نداشته باشند.

فرماندارنیشابور، مطرح کرد: شرایط بستری در بیمارستان افزایش جدی داشته به‌ طوری که در حال نزدیک شدن به آمار اسفندماه هستیم، اگر مردم می‌خواهند به کادر پزشکی که از ۴ ماه قبل به طور شبانه‌روزی در تلاش و درگیر این ویروس هستند، کمک کنند باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

ابتلای ۱۰ نفر در یک مراسم عروسی به کرونا از جمله سه خردسال

وی، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل شرکت در یک مجلس عروسی که در روستا برگزار شده بود، ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان از جمله سه خردسال به کرونا مبتلا شدند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور، افزود: بر اثر شیوع ویروس کرونا و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مقرر شد تمام محدودیت‌ها مجدد اعمال شوند، در حال حاضر برای کلیه اماکن تجمعی از جمله تالارها، باشگاه‌های ورزشی، مراکز مذهبی، مساجد، مناطق تفرجگاهی و... محدودیت ایجاد شده است.

وی، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۰ درصد کادر درمانی در حوزه پرستاری شهرستان نیشابور به ویروس کرونا مبتلا شدند البته خوشبختانه تا کنون تلفات جانی در بین کادر درمانی نداشتیم.

قامتی، گفت: در شهرستان نیشابور میزان مبتلایان و فوتی‌ها بین خانم و آقا برابر بوده است، همچنین بالغ‌بر ۲۰۰۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

وی، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و مشکل خاصی برای تخت نداریم، اکنون نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت بستری، بیمار حاد تنفسی هستند که نیاز به تجهیزات ویژه دارند، اگر تعداد بستری‌ها بخواهد همچنان افزایش یابد محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد خواهد نمود.

فرماندار نیشابور، افزود: همه ما باید ویروس کرونا را جدی بگیریم و به سادگی از کنار آن عبور نکنیم، هر کدام که رعایت نکنیم خود و یا دیگران را به کرونا مبتلا می‌کنیم به همین دلیل از شهروندان خواهش می‌کنم ضمن استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کادر درمانی، پزشکی و پرستاری شهرستان که از ۴ ماه قبل به‌ طور شبانه‌روزی بدون رفتن به مرخصی تلاش می‌کنند، کمک نمایند.

فرماندار نیشابور، از شهروندان خواست تا جایی که می‌توانند از تردد و حضور در شهر خودداری کنند و جز برای موارد ضروری در معابر و بیرون از خانه حضور نداشته باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    باسلام درمانگاه بیمارستان حکیم بخاطر بی کفایتی مدیران ومسولینش یکی از کانونهای شیوع بیماری کرونادر نیشابور است

  • سیدعلی
    0

    باسلام بخاطر عدم تعهد افراد ناشایست وبی کفایتی مانند اقای عابدی مدیر بیمارستان حکیم ودخالتهای نابخردانه وغیر عاقلانه خانم درودی حراست بیمارستان کیم بیشتر پرسنل این مرکز مبتلا به کرونا شده اند واین مرکز دارد به گرداب کرونا فرو میرودمسولین محترم لطفا پیگیری کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها