هاشم آقاجری به دادسرای اوین احضار شد

هاشم آقاجری، استاد دانشگاه و فعال سیاسی طی احضاریه ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. گفته می‌شود احضار این استاد دانشگاه به دلیل نوشتن نامه‌ای در آبان ماه ۹۸ در اعتراض به سرکوب معترضان در ایران است.

هاشم آقاجری به دادسرای اوین احضار شد

هاشم آقاجری، استاد دانشگاه و فعال سیاسی طی ابلاغیه‌ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد.
براساس این ابلاغیه هاشم آقاجری باید در تاریخ ۲۱ تیرماه ۹۹ در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی حاضر شود.
گفته می‌شود که احضار این استاد دانشگاه به دلیل نوشتن نامه‌ای در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۸ در اعتراض به سرکوب معترضان در ایران است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا توضح داد: "طی ماه های اخیر نهادهای امنیتی فشار زیادی به ایشان وارد کردند و حتی برخی به هیات انتظامی دانشگاه تربیت مدرس به همین دلیل شکایت کردند".

هاشم آقاجری پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را دارد. وی در سال ۱۳۹۳ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هاشم آقاجری پیشتر در سال ۱۳۸۱ نیز به دنبال یک سخنرانی در دانشگاه همدان به اتهام "توهین به مقدسات و پیامبر اسلام" زندانی شد. حکم اولیه آقای آقاجری در این پرونده اعدام بود که دادگاه تجدیدنظر نیز آن را تایید کرد، این حکم سرانجام در دیوان عالی کشور نقض و به حبس تقلیل یافت.

هاشم آقاجری، استاد تاریخ در دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

منبع: اخبار روز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها