مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرفوری مطرح کرد:

۲راه حل برای درد مسکن+صوت

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی از راه حل هایی برای درد مسکن خبر داد.

۲راه حل برای درد مسکن+صوت

مقداد همتی مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبر فوری تامید کرد: درحال حاضر مسکن یک کالای سرمایه‌ای است و به همین قیمت مسکن باتوجه به بازار سرمایه افزایش قیمت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی چیپس و پوفک افزایش قیمت پیدا می‌کند، نمی‌توانیم بگوییم مسکن نباید افزایش قیمت داشته باشد

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت هیچ اقدامی در افزایش عرضه مسکن انجام نداد و ما حالا شاهد یک شکاف ۴تا۵میلیون در عرضه مسکن هستیم.

همتی با بیان اینکه سوداگری در حوزه مسکن باید کنترل شود اظهار داشت: در دولت نهم و دهم افزایش عرضه مسکن داشتیم اما سوداگری کنترل نشد.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رثا
    0

    صاحبخانهای که اومده پانصد میلیون خرج یک خانه کرده چطور رایگان بدهش به مستاجر در ضمن با چادر می تونین رایگان زندگی کنین...کسی که مبل تشکیلاتی یخچال سای وایساد نمیشه تو چادر زندگی کنین ...پس حق به صاحبخانه بدهید

  • تقي خان
    0

    سلام مشكل مسكن بايد مانند مسكن مهر با يك حركت جهادي حل بشه . انونم بايد نفت ... فروخت با حلوا حلوا دهان شيرين نمي شود . به نظر بنده بايد در شهرهاي كوچك كه ظرفيت پذيرش دارد آب دارد كار دارد . زمين توسط مسكن شهرسازي طرح هادي بشه و با يك نقشه درست و درمان از همين امروز كارهاي كارشناسي توسط تيم مجرب هم داخلي و هم كارشناسان خبره خارجي تدوين بشه حتما بايد اقليم و آب و هوا و فاضلاب و محيط زيست در نظر گرفت فعلا پول نيست بهترين زمان براي كار كارشناسي است . و لطفا بجاي عمودي بردن شهرهاي زير صد هزار نفري بيشتر در يك طبقه و دو طبقه زمين داده بشه كه بهترين عرض 12 و طول 24 متر هست يعني 288 متري باشه و ديگر در عصر جديد خيابان زير 16متري ديده نشه همين حالا خيابانها 10 حتي 8متري تفكيك مي كنند اين زشت ما براي يك ميليارد انسان خانه دو طبقه زمين داريم . پس كاركارشناسي دقيق هم محل زمين هم نوع ساخت با فرهنگ ما زماني كه شما خونه ويلايي مي سازيد منظور آپارتمان نباشه رشد فرهنگ بسيار بالا مي ره و ناهنجاري اجتماعي بشدت كاهش داره . همين حالا شروع كنند زمين اقساط بدن به كارمند و كارگر... كسبه ... اجازه فروش براي 10 را قطع كنند تا دلال بازي نشه تا آمدن ارز و رفع تحريم 5 سال زمان داريم كم كم پول زمين گرفته شده حالا با همين پول وام بدهند براي ساخت خانه با فرهنگ ايراني اسلامي و حداقل بدونند شب يه جا دارند بخوابند . گويا نه دولت نه نظام فكري بحال ملت در اين بخش نيست و رها شده چون ما خودكرده هستيم و با خودكشي خارجي ارزش ريال زديم له كرديم به اميد شانس و اقبال به استقبال جو بايدن امريكاي مي ريم تا بازم شانس كه هميشه گره گشاه بوده اين بار هم خدا رحم كنه خوش شانس باشيم ترامپ نشه . و درمان موقت سرپايي پيدا بشه كه شايد اين بار آخرين شانس براي مسئولين هست كه مدارا و اعتدال را در روابط بين اللمل و همسايه ها داشته باشيم ما تا نفت نفروشيم رشد نداريم البت رشد اعتياد و رشد منفي كار و رشد طلاق و و بيماران روحي رواني بسيار خواهيم داشت . كشورهاي دنيا چند سال كار مي كنند تا سرانه ناخالصي يعني سهم هر كس از دلار را در ماه يك دلار افزايش بدهند كه نمونه اش كشورهاي اروپاه شرقي مانند مجارستان هست كه از هر جواني بپرسي مگه وضع ما از زمان پدرانمان بسيار بهتر شده . حال دولت و مجلس و نظام بكمك قوه قضائيه دست به دست هم بدهند چون مهر براي تدوين ساخت 4ميليون خانه ايراني اسلامي برنامه اصولي با اصلاحات روز دنيا بچينند . خونه هم براي اصولگرا و هم اصلاح طلب و هم بين اين دو بايد اولويت اول باشد بقول بريتانيايي ها هر كس خانه ندارد آدم نيست و حتما نسبت به ناموس خود كم كاري كرده و انسان بي خانه و ملك يعني انسان بي غيرت اين را بزرگان انگليس بارها بارها به فرزندانشان آموزش مي دهند كه مهمترين دارايي انسان خانه است كه اگر نباشد حتي نمي تواني فرد با خدا و عادل باشي و همه چيز زير سوال هست اين تفكر بيگانگان هست غلط و درست با شما چون همين بيگانگان هواپيما و راهاي ويژه اتوبانهاي فلان كشتي هاي فلان و خانه هاي فلان ساختند ما ختما مديون دنيا هستيم نمي شود هر كشور خود را جزيره اي بچرخاند امكانش مي شود كره شمالي البت كره شمالي هم كمك مي شود و گرنهتا حالا ملتش از فقر بيماري مرده بودن . اسلام مي فرمايد اول همسايه بعد خانه اين مشخص مي كند تنها راه مدارا هست مدارا در برابر همسايه هم مرز هم قاره هم هم بايد مدارا زن و شوهر مدارا نكنند يك هفته دوام ندارن مگر مي شود در مدارا عيب گرفت

  • ایرانی
    0

    حکومت آنقدر که در ظاهر فکر آخرت بود بیشتر از آن از زندگی مردم و نیازهای مردم و اینکه زندگی مزرعه آخرت است غفلت کرد.ما از هستی سهمان نه عبرت از وقایع تاریخی اسلام که گویا ما مقصران تمامی اتفاقات بد در تاریخ هستیم.بر این تفکر برای جلوگیری از جیر تاریخ خود را به انواع سلاح مجهز میکند تا ماندگاری حکومت را بی نیاز از زمانه کند.جوانان بیکار کهن سالان در راس کارها .کلام آقای خمینی در بدو ورود در بهشت زهر این بود که پدران ما غلط کردند50 سال پیش نوع حکومت را برای ما تعیین کردند. فکر نکنم که خدای بزرگ در برابر عمل نیک از کنیه پرسد.

  • حسن نیکو
    0

    علی برکت الله فاتحه همه چیو خونید با این مملکت داری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها