نماینده رسمی دفتر سیاسی جنبش طالبان:

ادعای تبانی ما با روسیه توسط آژانس‌های اطلاعاتی کابل ساخته شده است

نماینده رسمی دفتر سیاسی جنبش طالبان در قطر، گفت که طالبان معتقد است ادعاهای تبانی‌اش با روسیه، توسط سرویس‌های اطلاعاتی در کابل ساخته شده و خدشه‌دار کردن روند صلح افغانستان را هدف قرار داده است.

ادعای تبانی ما با روسیه توسط آژانس‌های اطلاعاتی کابل ساخته شده است

به نقل از خبرگزاری رویترز، اواخر ماه گذشته نیویورک‌تایمز با ارجاع به منابع اطلاعاتی ناشناس آمریکایی، مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن ادعا شده بود اطلاعات ارتش روسیه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان- بابت حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان- پاداش ارائه کرده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از این موضوع باخبر بوده است.

"سهیل شاهین" در این باره گفت: ما تحقیقات خود بر اساس اطلاعات موجود در رسانه‌ها را ادامه می‌دهیم. این اتهامات صحت ندارد، بی‌پایه است و توسط آژانس اطلاعاتی در کابل به منظور خدشه‌دار کردن و به تعویق انداختن روند صلح و تأسیس دولت جدید، ساخته شده است.

نیویورک تایمز در ماه ژوئن گزارش کرد که برخی واحدهای اطلاعاتی ارتش روسیه، طالبان را تحریک کرده‌اند به سربازان ائتلافی بین‌المللی در افغانستان حمله کند.

دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه و وزارت خارجه این کشور اعلام کردند که مقاله نیویورک‌تایمز، دروغ است. کاخ سفید و پنتاگون نیز گفتند که شواهدی برای اثبات ادعاهای مطرح شده در مقاله نیویورک‌تایمز وجود ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها