چرا سیروس الوند راضی به اکران فیلمش در سینماها شد؟

سیروس الوند گفت: اکران آنلاین برای من کارگردانی که بواسطه یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی فیلمم را ساخته‌ام به صرفه نیست چون ممکن است فیلم بلافاصله بعد از اکران آنلاین، قاچاق شود و چیزی عاید ما نشود و ضرر کنیم.

چرا سیروس الوند راضی به اکران فیلمش در سینماها شد؟

سیروس الوند که قرار است فیلمش «آنجا همان ساعت» از ۲۵ تیر ماه در سینماها اکران عمومی شود،پیش از این بر اکران آنلاین فیلمش با توجه به شرایط کرونا راضی شده بود و در گفت‌وگویی بر این موضوع تأکید داشت اما این روزها با انتشار خبر اعلام رسمی اکران فیلمش در پاسخ به اینکه چرا راضی به اکران فیلمش در سینماها شده است گفت:بله من ابتدا که فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا و پس از آن فیلم «طلا» پرویز شهبازی اکران شدند، از اکران آنلاین در شرایط کرونایی حمایت کردم.

وی یادآور شد: در همان مقطع هم اعلام کردم که اکران آنلاین حتی در بلند مدت هم می‌تواند به اکران سینمای ایران کمک کند چون حجم فیلم های زیادی همیشه متقاضی اکران در سینماها هستند و با اکران آنلاین می‌توان ظرفیت نمایش را گسترده کرد و حجم فیلم‌های در نوبت اکران عمومی سینماها را کم کرد و فرصت بیشتری برای نمایش فیلم‌ها بوجود آورد اما پس از اکران آنلاین دو فیلم «خروج» و «طلا» و پس از آن فیلم آقای پوراحمد و «بُهت» در کمال ناباوری و بی‌معرفتی این فیلم‌ها قاچاق شدند و همزمان با اکران آنلاین در شبکه‌های ماهواره‌ای بدون اجازه سازندگانش پخش شدند.

الوند ادامه داد: بعد از اتفاقی که افتاد، متوجه شدم که اکران آنلاین برای من کارگردانی که بواسطه یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی فیلمم را ساخته‌ام به صرفه نیست چون ممکن است،فیلم بلافاصله بعد از اکران آنلاین،قاچاق شود و چیزی عاید ما نشود و ضرر کنیم.

کارگردان «آنجا همان ساعت» گفت: در این شرایط تصمیم گرفتم با آقای شایسته پخش‌کننده فیلم صحبت کنم و ایشان هم پذیرفتند تا فیلم را در سینماها اکران کنیم و سرانجام اخیرا در جلسه شورای صنفی نمایش مشخص شد که فیلم ما ۲۵ تیر ماه اکران می‌شود.

سیروس الوند در پاسخ به اینکه آیا از این فیلم قرار هست به دلیل اینکه در شرایط کرونایی و با ظرفیت ۵۰ درصد سالن به نمایش درمی‌آید حمایت خاصی انجام شود؟ گفت: نه متاسفانه گویا تنها از دو فیلمی (شنای پروانه، خوب بد جلف) که در بازگشایی سینماها به نمایش درآمدند،حمایت می‌کنند اما امیدوارم شرایط مناسبی برای اکران داشته باشیم چون اکران بی‌رحمانه است و فیلم ما به معنای واقعی در بخش خصوصی ساخته شده است و پشت آن ارگان یا سازمانی نیست.

کارگردان «آنجا همان ساعت» از مردم دعوت کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۵ تیر ماه به دیدن این فیلم بروند.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها