آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان رو به کاهش است

استاندار خوزستان گفت: آمار بستری و مراجعان سرپایی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی در خوزستان رو به کاهش است و به نظر می‌رسد که این استان در حال سپری کردن دوره پیک ابتلای کرونا است.

آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان رو به کاهش است

غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار بستری و مراجعه‌کنندگان سرپایی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی در استان خوزستان رو به کاهش است و به نظر می‌رسد که این استان در حال سپری کردن دوره پیک ابتلای کرونا است.

وی افزود: در روزهای اخیر آمار بهبودیافتگان و ترخیص شدگان هم بیش از موارد بستری شده است و این شرایط امیدوارکننده است که البته این نوید و البته هشدار را به ما می‌دهد که باید همچنان فاصله‌گذاری‌ها را ادامه دهیم.

شریعتی تأکید کرد: استفاده از ماسک در همه تجمع‌ها، ادارات، بانک‌ها و مراکز جمعی، پاساژها و سایر اماکن تجمع الزامی است و در صورتی که مسئولان ادارات، بانک‌ها، پاساژها و سایر اماکن نسبت به اجازه ورود و ارائه خدمات به افراد بدون ماسک اقدام کنند دادستانی با آن مسئول برخورد قانونی خواهد کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: مراسم خاک‌سپاری افراد متوفی نیز نباید با حضور بیش از ۱۰ نفر برگزار شود و از بازماندگان در این رابطه تعهد گرفته خواهد شد و همچنین برگزاری مراسم عروسی نیز ممنوع است.

شریعتی تصریح کرد: این کنترل‌ها باید انجام شود تا شیب کاهشی که به آن دست یافته‌ایم همچنان ادامه داشته باشد و به شرایط بهتری برسیم و همچنین کادر بهداشت و درمان ما فرصت تنفس و بازتوانی خود را داشته باشد و مردم استان نیز برای این امر مهم ما را همراهی و کمک کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها