زمان برگزاری کنکور‌های سراسری تغییر می‌کند؟

داوطلبان با شیوع کرونا برای تعویق یا برگزاری کنکور‌های سراسری نظرات مختلفی دارند و در این بین نمایندگان مجلس به طرفداری از آن‌ها به بررسی موضوع می‌پردازند. 

زمان برگزاری کنکور‌های سراسری تغییر می‌کند؟

داستان تعویق یا لغو برگزاری کنکور‌های سراسری از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ماجرا ساز شد و پس از تعیین تاریخ‌های متعدد، درنهایت وزارتخانه‌های مرتبط با هماهنگی ستاد کرونا تاریخ نهایی برگزاری کنکور‌های سال ۹۹ را اعلام کردند.

تعیین تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری از اواخر تیرماه اندکی تب اعتراضات و نگرانی‌های داوطلبان را فروکش کرد و مدتی بود که دیگر صدای اعتراض و گلایه‌ای به گوش نمی‌رسید، اما در هفته اخیر با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور و هشدار‌های وزارت بهداشت برای رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همانند آتش زیرخاکستر مجددا موجی از اعتراضات برای برگزاری کنکور‌ها به راه افتاده است.

به راه افتادن کمپین‌ها و شروع اعتراضات گسترده داوطلبان ما را بر آن داشت تا درباره تغییر زمان برگزاری آزمون‌های امسال با تعدادی از مسئولان مربوطه صحبت کنیم. درحال حاضر تمامی مسئولان مربوط به این حوزه در وزارت بهداشت و سازمان سنجش و دانشگاه‌ها مخالف تعویق زمان برگزاری کنکور‌های سراسری هستند و فعلا با تغییر زمان برگزاری موافقتی اعلام نشده است.

این موضوع درحالی است که احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتری خود خبر از بررسی تغییر زمان برگزاری کنکورهای سراسری در کمیسیون داده است، همچنین محمدرضا احمدی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در یک برنامه رادیویی اعلام کرد: در نشست آینده کمیسیون با حضور مسئولان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش زوایای مختلف برگزاری کنکور و بهترین شیوه برگزاری بررسی و بیانیه آن قرائت خواهد شد.

درحقیقت طبق صحبت‌های اعضای کمیسیون علیرغم آنکه تعدادی از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها خواستار تعویق یا لغو برگزاری کنکور در شرایط فعلی حضور کرونا هستند، اما در مقابل تعدادی از خانواده‌ها طی تماس‌های تلفنی با نمایندگان خواستار برگزاری هرچه زودتر این رویداد بزرگ هستند تا استرس‌های آن‌ها تمام شود.

شاید اگر مطابق تاریخ‌های ابتدایی تعیین شده، کنکور‌های سراسری در همان روز‌های بعد از ماه رمضان و اوایل تیرماه برگزار می‌شد و دیگر به تعویق نمی‌افتاد، نه تنها کرونا به اندازه حال نگران کننده نبود بلکه استرس خانواده‌ها و داوطلبان زیادی به پایان می‌رسید یا حتی مسئولان به جای پرداختن به این موضوع، موضوعات مهم دیگری را در دستور کار قرار می‌دادند.

شیوع کرونا و دردسرهایش برای دنیا تا زمان کشف واکسن تمامی ندارد و با توجه به آنکه نمی‌توان برنامه‌ریزی بلندمدت و همه جانبه‌ای را در شرایط فعلی تدبیر کرد بهتر است مسئولان با اعلام تصمیمی قاطع و اجرایی سریع به این دل نگرانی‌ها پایان دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    سلام . از شما مسولین عزیز از بابت نگرانی در مورد حق ما کنکوری ها تشکر میکنم ،اما باید بدانید من کنکوری که به والله آماده کنکور دادنم از استرس کرونا در خانه ام هم آسایش ندارم . کنکور فقط میتواند یک همه گیری کرونا و نابودی میلیونی باشد که غیر قابل کنترل است ،رعایت موازین بهداشتی صرفا یک رویا پردازیست چون تعهدی از کسی گرفته نشده و ماسک که خیلی به آن تکیه میکنیم ۷۰درصد احتمال جلوگیری از کرونا را دارد که خودش هم میتواند مشکلی اساسی باشد . اگر اختلال در ورودی سال تحصیلی جدید پیش آید قابل جبران است اما بدانید که همه حتی نخبگان هم در خطرند و کنکور با این شرایط نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام باهرگونه تعویق یاتغییر زمان کنکور مخالفیم

    • علی
      0

      سلام باهر گونه تغییر وتعویق کنکورمخالفیم چون امکان بدتر شدن اوضاع وجود دارد استرس خانواده‌هاو دانش آموزان بیشتر می شود

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام باهر گونه تغییر وتعویق کنکورمخالفیم چون امکان بدتر شدن اوضاع وجود دارد استرس خانواده‌هاو دانش آموزان بیشتر می شود

    • ۶
      0

      شمایی ک اسمتون علی هست و مخالف تعویق کنکور هستید ی سوال داشتم....واقعا اگر شما کنکوری هستید چرا صبح تا حالا نشستی فقط پیام میدید ک نباید تاریخ کنکور تغییر کنه... من پیام هایی ک تو بحث قبلی در مورد کنکور بود رو خوندم همش پیام های شما بود ....بهتر نیست ی کم درس بخونی ؟؟؟؟

  • شهرزاد
    0

    بگیرین اقا بگیرین هموونو بکشین همینو میخاید دیگه

  • فرهاد
    0

    بیچاره اون بچهایی ک پدر و مادرشون حاضرن بمیرن اما برن کنکور بدن انگار بچهای سر راهین از تو جوب پیدا کردن افرین واقعا پدر و مادرا ک اینجوری باشن واویلاس.. یعنی ادم اینقدر احمق باشه جون بچه ش براش اهمیت نداشته باشه فقط حرص دنیا رو بزنه فک کنه با ده ماه خوندن دیگه الان مدرک پزشکیو تقدیمش میکنن برا ادم درس خون هر چقد وقت بدی کمشه از هر وقتی استفاده میکنه قدردانم هست

  • زهرا
    0

    چیزی ک تو این مملکت بی ارزشه جون ادمیزاد چ اهمیتی داره واقعا ما کرونا بگیریم؟ مردیمم ک مردیم خانوادههامونم گرفتن. و ب پای ما سوختن ک سوختن واقعا رتبه یک بشی اما خانوادتو از دست بدی دیگ چ لذتی داره ی ترم مگ چیه؟ 4 5 ماه مگ چیه بقیشم بخونید تا اوضاع اروم بشه من خودم همرو خوندم جمع کردم دارم روزی 1000 تا تست میزنم . استرسم سپردم ب خدا جون ادم مهم تره

  • رتبه 4 کنکور
    0

    بجای برگزاری کنکوری.به هر دواطلب 1 میلیون دلار بدین.

  • دانشجوهای فوق لیسانس که میخواهند بروند دکتر ی بخونن
    0

    تازه توی کنکور دکتری توی گیلان همه ما باید بریم رشت . گیلان همه اش کرونایی شده بود از اول تا الان . مگه خون ما با دیگران فرق دارد ؟ بابا جووووووووووووون می ریم کرونایی میشیم می میریم ما جووون هستیم نه زن نه شوهر نه خانواده نه کار .ما گناه داریم به ما رحم کنیم معدل بالا داریم از 16 به بالاییم بذارید بدون کنکور بریم دکتری .ما گناه داریم ما نخبه های مملکتیم ما رو دوست داشته باشید

  • سبحان
    0

    نمیشد بعد ماه رمضون....

  • ن
    0

    دیگه از این که یک ایرانی هستم خجالت می کشم همه چیز توی مملکت اسلامی مافیا داره بجز سلامت و جان مردم بخصوص جوانان، تازه کنکور هم بدند کار نیست پول نیست از ازدواج خبری نیست همه بخاطر بی تدبیری مسولان کشورنابود شدند حداقل تا واکسن یا دارو کرونا بیاد کنکور رو لغو کنید

  • حامد
    0

    قضیه شده قضیه ی چرنوبیل . یه نفر برا اینکه پروژه را سر هم کنه و زود تمومش کنه جون هزاران نفر را گرفت !! همین امتحان نهایی که برگزار شد کافی بود تا امار کرونایی های جوان زیادتر بشه . چرا جون ما مهم نیست. چرا ما انقدر بی ارزشیم. چرا پول همه چیزه ?! چرا دیگه ستاد ملی کرونا هیچ چی نمیگه! اصا چرا من? چرا ایران? شماها هم برید سر درستون . منم همینکارا میکنم. اینا شب میخوابن صبح پا میشن یه نظری برا خودشون میدن . (جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود ) همگی موفق و عاقبت بخیر باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها