عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

با استیضاح روحانی موافقم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح سئوال از روحانی که اخیرا مطرح شده است گفت: بنده با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موافق هستم. رئیس جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است.

با استیضاح روحانی موافقم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح سئوال از روحانی که اخیرا مطرح شده است گفت: بنده با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موفق هستم. رئیس جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است.

در خصوص طرح سئوال از رئیس جمهور با احمد توکلی گفت‌وگویی شده که در ادامه می‌خوانید:

طرح سئوال از رئیس جمهور را در مقطع کنونی درست می دانید؟

سئوال و استیضاح برای یک جامعه مردم سالار امری عادی است و باید آسان تر از آب خوردن باشد. هر کسی کار اجرایی می کند امکان دارد خطا کند، اگر خطا کرد باید بازخواست شود. منزه بود باید تشویق شود و اگر منزه نبود باید توبیخ شود. متأسفانه ما با تابوکردن برخی مسائل مثل طرح سئوال از رئیس جمهور یا استیضاح، از آنها فرار می کنیم. اشکالی ندارد که رئیس جمهور بیاید مجلس و به سئوالات نمایندگان پاسخ منطقی دهد.

آیا در یک ماه از آغاز کار مجلس یازدهم طرح سئوال از رئیس جمهور موضوعیت دارد؟

بله، صد در صد موضوعیت دارد چون رئیس جمهور در حال نزدیک کردن کشور به لبه پرتگاه است. هر کشوری در دنیا به بحران ارزی می خورد کاهش ارزش پول ملی اش بین 25 تا 50 درصد می شود اما در ایران وضعیت فاجعه است.

کاهش ارزش پول ملی، از هم گسیختگی بازار مسکن و خودرو، اشتباه استراتژیک درباره برجام، عدم پرداخت وام جبران خسارت کرونا و سرنوشت مبهم دلارهای 4200 تومانی، 5 محور این طرح سئوال هستند، این در حالی است که دولت می گوید بر اثر تحریم ها فروش نفت به کمتر از 100 هزار بشکه در روز رسیده و کاری از دستش بر نمی آید، به نظر شما طرح سئوال از رئیس جمهور نتیجه ای هم خواهد داشت؟

دست دولت اول بسته نبود. 100 بار به آقای روحانی گفتند که دستت بسته می شود اما او اعتنا نکرد. وقتی بحران ارزی به وجود می آید تولید به شدت سرکوب می شود. زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد قیمت دلار 3.5 برابر و در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی قیمت دلار 6 برابر شد. در این وضعیت بنگاه های اقتصادی چون نمی توانند برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود تأمین منابع را با ریال انجام دهند، ناگزیر تعطیل می شوند. اگر می خواستند این اتفاق نیفتد باید سریع دلار به بازار تزریق می کردند تا عطش بازار بخوابد و جلوی سوداگری گرفته شود. البته این برای کشورهایی است که حجم قابل توجهی ارز در اختیار برای مداخله در بازار داشته باشند. کاری که مکزیک در زمان پیمان «نفتا» و کره جنوبی در سال 97 کردند. البته اگر کشوری منابع لازم را برای پمپاژ ارز به بازار نداشته باشد باید طرف تقاضا را کنترل کند و اگر نشد باید طرف تقاضای ارز را اداری کنترل کند. کما اینکه این کار در زمان جنگ انجام شد.

دولت موضوع را جدی گرفت و با عقل و تدبیر در کنترل بازار موفقیت به دست آورد. حالا در این شرایط که دولت می گوید «دستش بسته است»، سئوال اینجاست که دستش در سال 97 بسته نبود. دولت از 21 فروردین 97 تا اواسط مرداد همان سال 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را با عنوان تهیه کالاهای و نیازهای اولیه جامعه و 65 تن طلا را با تزریق به بازار بر باد داد این کار چه معنایی داشت؟ در واقع خودش دست خودش را خالی کرد. نمی گوییم خیانت کردند اما این کار مصداق بارز خیانت بود.

امروز دولت باید در اخذ مالیات هایی که حق مردم است جدیت به خرج دهد. امسال مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت، مجلس برای جبران کسری بودجه منبع قابل تأمین پیشنهاد کرد. البته با وجود کرونا تأمین این میزان کسری بودجه برای دولت سخت است اما در سختی ها باید دست مردم را گرفت وگرنه در خوشی ها که خود مردم بلد هستند خوشی کنند. دولت باید دست از سیاست کج روانه سیاسی خودش بکشد و جلوی افزایش وحشتناک قیمت ارز را بگیرد.

معتقدم باید مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن، ارز، خودرو و سکه وضع شود. قیمت مسکن در دولت های دوازدهم و سیزدهم سه بار جهید، قیمت های امروز اجاره بها به شدت دارد آستانه تحمل مردم را پایین می آورد. من که احمدی توکلی هستم با این همه اعتبارم فشارهای زیادی را برای تهیه پول اجاره مسکن یکی از فرزندانم باید تحمل کنم که هنوز هم توانستم آن را پر کنم، آن کسی که کارمند ساده است چه باید بکند؟

در مجموع شما موافق طرح سئوال از رئیس جمهور در مقطع کنونی هستید؟

با استیضاح رئیس جمهور بیشتر موفق هستم. باید این سئوال انجام شود شاید تنبه پیدا کنند.

منبع: نامه نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • پرشین
    0

    باسلام آخه این بابا رو استیضاح کردید تو این اوضاع خوب خوبتون روحانی بود استیضاح روحانی یعنی خود زنی کشور منفجر خواهد شد اصلا خود شما چیکاره حسنی من طرف داداش حسن نیستم ولی بذارید این حسن جون این ۱ سال راهم ریاست کنه

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا که بسیاری از مردم ایران بدبخت شدند و دیگه امیدی به این زندگی ندارند میخواند روحانی را استیضاح کنند باید اصلا روحانی رییس جمهور نمیشد تا کشور به این وضع برسه و مردم بدبخت و فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند .

  • عباس
    0

    به درد دل مردم برسین این ریس جمهور استیضاح کنید وبعد زیر نظر قانون باشد خواهشان مجلس این یکسال کشور را از دست استعمار چین وروسیه ازاد کند چین وروسیه برای غارت ایران امدن نه برای دلسوزی و راهنمایی... .

  • رحیمی
    0

    بزرگترین مشکل سیاستمداران وبه اصطلاح اقتصاد دانان کشور این است که افراد را مقصر مشکلات و وضع موجود می دانند در صورتی که وقتی سیاست گذاری کلان کشور دچار مشکل است رفت و امد افراد دردی را دوا نمی کند کما این که احمدی نژاد اصولگرا با در امد ۷۵۰ میلیارد دلاری درامد نفت کار خاصی نکرد ، در روسیه وچین تا مادامی که به سیاست دیوار اهنین وعدم ارتباط با جهان ازاد وعدم میدان دادن به بخش خصوصی معتقد بودند کشورشان مدام در فقر بود اما همین که این سیاست های کمونیستی وبسته را کنار گذاشتند به شدت رشد کردند تا جایی که چین امروز داعیه اقتصاد اول جهان را دارد ، ما تا مادامی که بر طبل دشمنی با دنیا می کوبیم هرگز وضعی بهتر از کوبا وکره شمالی و ونزوئلا پیدا نخواهیم کرد ، برجام واقعا می توانست گشایش اقتصادی ایجاد کند اما مخالفینی بسیار قوی وسرسخت داشت در داخل کشور قاطبه اصولگرایان لجوج ، رسانه های تاثیر گذار چون صدا وسیماوکیهان ورسالت وجوان و وطن ما وافراد متنفذ چون جلیلی ، شریعتمداری و..... ودر خارج هم مخالفینی چون ترامپ متوهم وصهیونیست ، پمپئو ، نتانیاهو ، بن سلمان و مجموع کشورهای حوزه خلیج فارس و مریم قجر عضدانلو . حالا شما بفرمایید ازدست روحانی و ظریف جه بر می امد ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    چشم اونایی روشن که تو زمان انتخابات با کسانی که با حسن مخالف بودن مبارزه میکردن

  • حسن عاملی
    0

    تو حالا دندون روجیگر بذار ای ۸ ماه هم تموم بشه ببینیم شما چکار میکنین تازه همه جی هم به نفع شماست.هم مجلس هم دولت میشه مال شما تمام اختیارات مال خودتون..نمیشه درست محاِله مگه دست از ای غد بازیاتون بردارین

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      عزیز دل ، اگر تنها پنج دقیقه نام ریاست جمهورها را در این چهل سال در اینترنت جستجو می‌کردید ، متوجه میشوید که کشور تنها ۱۲ سال دست اصولگراها بوده بقیه ۲۸ سال دست ای آقایان مثلاً اصلاح طلب بوده است . البته اصلاح طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی ندارند .

  • موسوی
    0

    قطعا باید استیضاح بشن ....

  • علی محمد صادقیان
    0

    اکثریت مردم ایران با استیضاح روحانی موافقند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای توکلی آنروز که مملکت را شما و دوستانتان با عملکردتان در شورای امنیت به لبه پردگاه بردیدیادتان نرود

  • بینام
    0

    مشکلی نیست اقای دکتر توکلی... فعلا که کلید حسن خان گمشده.. هر وقت کلید پیدا شد همه چیز درست می شود..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها