بستری‌های کرونایی در مازندران به ۴۹۱ تن رسید

در حالیکه مسئولان ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بر لزوم ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی تاکید دارند، سهل‌انگاری مردم در این زمینه موجب شده تا روز به روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران افزایش یابد.

بستری‌های کرونایی در مازندران به ۴۹۱ تن رسید

سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه، در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۳ شهر مازندران شامل شهرهای بهشهر، آمل و نوشهر وضعیت قرمز دارند، گفت: در این شهرها الزاماتی که برای شهرهای دارای وضعیت قرمز هست اتفاق می‌افتد و یک سری از کارها و فعالیت‌ها ممنوع می‌شود.

موسوی، با اشاره به اینکه نیازمند رعایت مستمر توصیه‌های بهداشتی توسط مردم عزیز استان هستیم، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در فضاهای بسته اداری و تجمعات از فردا الزامی می‌شود و همه مردم باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی، افزود: اگر نتوانیم رفتار و شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم دوباره مجبور می‌شویم تعطیلی‌ها را از سر بگیریم و باز هم خود مردم متضرر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، بهداشت و شست و شوی اصولی دست‌ها و حضور کمتر در تجمعات همواره باید مورد توجه باشد.

موسوی، همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، گفته که، در همین مدت ۵۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی، ادامه داد که، هم اکنون ۳۶۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکید کرد که، نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متر، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و لغو تجمعات و عدم حضور اماکن در شلوغ به طور جدی در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابلاین شهرستان، بستری هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار جدید بستری و ۸ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها