مافیای کنکور دلال فروش آینده به دانشجویان است

شنیده ها حاکی از آن است که قرار است سوال های کنکور کمتر شود. این در حالی است که برخی دانشگاه ها از کاهش دانشجو خبر داده و اعلام می کنند با این کاهش مجبور به تعدیل نیرو هستند.

مافیای کنکور دلال فروش آینده به دانشجویان است

با وجود افزایش قارچ گونه دانشگاه ها، هنوز هم مافیای کنکور بدون هیچ ابایی فعالیت می کنند و انگار همه آنها را می شناسند و ممانعتی برایشان ایجاد نمی کند. سوال اساسی این است که چرا با وجود افزایش تعداد دانشگاه ها، هنوز کنکور برگزار می شود؟

چرا مافیای کنکور دست از سر آموزش ما بر نمی دارد؟

سید مجید حسینی، استاد دانشگاه به این سوال پاسخ داده و اظهار کرد: جدال بر سر 10هزار صندلی خوب دانشگاه های کشور است و تا لحظه ای که نابرابری توزیع درآمد وجود دارد، این جدال وجود خواهد داشت.

تبلیغات برای دلالی آینده
وی افزود: وقتی پزشک، وکیل، مهندس و... درآمد عجیب و نجومی دارند و بقیه مشاغل درآمدی ندارند در ابتدای ورود به دانشگاه جدالی وجود دارد بر سر رشته هایی که در آینده درآمدهای خیلی بالایی دارند و به تعبیری خرید آینده صورت می گیرد. وقتی می شود آینده را از طریق صندلی های خوب دانشگاه می توان خرید، کنکور به کاسبی تبدیل می شود و عده ای هم برای فروش این آینده دلالی می کنند. دلال های فروش آینده مافیای کنکور هستند.

مجید حسینی با بیان این که در حقیقت مافیای کنکور با پول گرفتن از مردم آینده به آنها می فروشد، تاکید کرد: مافیای کنکور سعی می کند از 10هزار صندلی آینده دار به مردم بفروشد و با هزار ترفند و تبلیغ این آینده را دلالی می کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با پولی کردن مدارس و اجازه فعالیت مدارس غیرانتفاعی، معلم خرید خدمت و... به مافیای کنکور میدان داد تا آموزش را کنترل کند.

مشورت شورای عالی فرهنگی با مافیای کنکور
وی افزود: در حال حاضر جایی قرار گرفته ایم که شورای عالی فرهنگی وقتی می خواهد در مورد کنکور تصمیم بگیرد به جای دعوت کردن از کارشناسان و متخصصان آموزش و پرورش، علوم اقتصاد و اجتماعی از مافیای کنکور دعوت می کند و از آنها نظر می کند. جلسه شورای عالی فرهنگی با مافیای کنکور بود نه با متخصصان و اگر متخصصان حضور داشتند تعدادشان بسیار کم بود. این افراد به شورای عالی فرهنگی مشورت می دهند که درباره کنکور چگونه تصمیم بگیرند.

ثروتمندان آینده و آموزش را با پول خریده اند
سید مجید حسینی با بیان این که این حاصل پولی شدن و سرمایه داری شدن آموزش است، افزود: تا لحظه ای که آموزش را به شکل کالا ببینیم و این کالا را به ثروتمندان بهتر بفروشیم باید بگوییم که ثروتمندان آینده و آموزش را با پول خریده اند. مافیای کنکور هم این فرآیند را تحت کنترل خود قرار می دهد و فرآیند فروش آینده را دلالی می کند. راه جلوگیری از این فرآیند خارج کردن آموزش از کالا و قابل خرید بودن است.

وی گفت: تا زمانی که قانون اساسی که تاکید می کند آموزش برای آحاد مردم رایگان است تحقق نپذیرد ما همچنان این فرآیند آینده فروشی و گاهی رویا فروشی به یک میلیون نفر که پشت کنکور هستند را شاهد خواهیم بود.

مردم سیستان و بلوچستان 10سال کمتر عمر می کنند
سید مجید حسینی با اشاره به مناطق محروم افزود: واقعیت این است که فاصله آموزش در جایی مانند سیستان و بلوچستان با آموزش در تهران 57برابر است. هر چقدر آموزش پولی تر شود آنها از دسترسی به حداقل های آموزش و درمان محروم تر می شوند و آموزش عمیقی با تهران پیدا می کند و مردم بسیاری بی سواد می مانند در حالی که ضریب افراد جوان سیستان و بلوچستان بالاست. نیمه عمر مردم در سیستان و بلوچستان 10سال کمتر از تهران است، یعنی مردم آنجا 10 سال کمتر از تهرانی ها عمر می کنند. نام این فاصله ها "شکاف نابرابری و فقر" است که حاصل پولی سازی و سرمایه سالاری هاست.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا.
    0

    نیاز نیست کنکور برداشته شود. اول سهمیه ها را عادلانه کنید دوم جلوی فروش صندلی را بگیرید. اولی با همت نمایندگان حاصل می‌شود دومی هم با یک بررسی ساده در رتبه و درصد های قبول شدگان که معلوم شود چه کسی با رتبه 90 هزار در روی صندلی دندانپزشکی نشسته، به همین سادگی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها