نقشه هارواردکه میزان شیوع کرونا در کشورهای مختلف نشان می‌دهد

دانشگاه هاروارد در اقدامی نقشه‌ای طراحی کرد که میزان شیوع ویروس کرونا را در کشورهای مختلف به صورت دقیق نشان می‌دهد. این نقشه تعداد دقیق مبتلایان، متوفیان، موارد جدید ابتلا و موارد جدید مرگ را در سراسر دنیا مشخص می‌کند.

نقشه هارواردکه میزان شیوع کرونا در کشورهای مختلف نشان می‌دهد

ویروس کرونا شرایطی باعث شده آمار و داده‌های مختلفی درباره میزان شیوع آن در جهان اعلام ‌شود. این آمار از سوی دولت‌ها به مردم داده می‌شود. پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز از این داده‌ها بهره می‌گیرند تا اطلاعات جدیدی را که درباره ویروس کرونا منتشر می‌شود در دسترس همگان قرار دهند. دانشگاه هاروارد نیز با طراحی نقشه‌ای که میزان شیوع ویروس کرونا را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد به جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس کمک کرده است.

موسسه بهداشت جهانی هاروارد نقشه‌ای رنگی تهیه کرده که می‌تواند میزان خطر کووید-۱۹ را در استان شما نشان دهد. این نقشه کشورهای قرمزرنگ (بیش از ۲۵ مورد جدید در روز در هر ۱۰۰ هزار نفر)، نارنجی، زرد و سبز (کمتر از یک مورد جدید در روز در هر ۱۰۰ هزار نفر) را به تفکیک شناسایی می‌کند. همچنین این رنگ‌ها اقداماتی مثل ردیابی مخاطب، انجام آزمایش دقیق و دستورالعمل ماندن در خانه را در نقشه نشان می‌دهند.

نقشه کرونا

این نقشه به این دلیل طراحی شده که برخلاف نقشه کلی که توسط بانک اطلاعاتی کووید-۱۹ در دانشگاه جانز هاپکینز ارائه شده است، مکان دقیق و میزان شیوع ویروس کرونا را به خوبی به کاربران اطلاع می‌دهد.

اشیش جا (Ashish Jha)، مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد، در مصاحبه‌ای گفته است: «برنامه‌های قدرتمند TTSI (مخفف آزمایش، ردیابی و پشتیبانی از انزوا) از برنامه‌های کلیدی‌ای هستند که برای مهار ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما باید به طور مداوم به بررسی داده‌های نقاط خطرناک بپردازیم و بر اساس داده‌ها این نقاط را به خصوص در کشورهایی که آمار مبتلایان رو به افزایش است شناسایی و معرفی کنیم. این همان چیزی است که ما لازم داریم تا میزان شیوع ویروس را به حدی پایین آوریم که دیگر خبری از تعداد زیاد بیماران و متوفیان نباشد و پس از آن نیز بتوانیم چرخه اقتصاد را راه بیندازیم.»

نقشه کرونا

شما برای یافتن کشور خود روی این نقشه می‌توانید آن را بزرگنمایی کنید. هنگامی که محل زندگی‌تان را پیدا کردید، نقشه موارد روزانه جدید مبتلایان به کووید-۱۹ را در هر ۱۰۰ هزار نفر به صورت تمام‌وقت به شما نشان می‌دهد. مکان مورد نظر شما روی نقشه با رنگ خاصی مشخص شده است. شما می‌توانید تعداد مبتلایان، متوفیان، موارد جدید منجر به مرگ و همچنین مبتلایان جدید را انتخاب کنید و روی نقشه ببینید. در سمت چپ نقشه نیز می‌توانید منطقه‌های مختلف را انتخاب و مکان خود را به آسانی جست‌وجو کنید. در سمت راست صفحه هم امکان بزرگنمایی با علامت مثبت نمایش داده شده است. متاسفانه بعضی از کاربران در بارگیری سایت دچار مشکل شده‌اند و موسسه بهداشت جهانی هاروارد در تلاش است ظرفیت سایت را بالا ببرد تا مردم به آسانی از این آمار استفاده کنند.

این ردیاب تعداد موارد تاییدشده و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را بر اساس کشور، روند بررسی موارد تاییدشده و تعداد مرگ‌ومیرها و با توجه به نقشه جهانی ارائه می‌دهد. این نقشه ردیاب نشان می‌دهد که کدام کشورها موارد و مرگ‌ومیر را تایید و گزارش کرده‌اند. داده‌ها از گزارش‌های دانشگاه جانز هاپکینز (JHU) و اطلاعات وضعیت بیماری کووید-۱۹ که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده تهیه شده است. این ردیاب با انتشار اطلاعات جدید، مرتب به‌روز می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها