افراطی فرانسوی بابت جرایم در سوریه به ۳۰ سال زندان محکوم شد

دادگاهی در پاریس یک فرد فرانسوی را بابت ارتکاب

افراطی فرانسوی بابت جرایم در سوریه به ۳۰ سال زندان محکوم شد

به نقل از "دویچه وله"، "تیلر ویلوس"، افراط‌گرای متولد فرانسه که گمان برده می‌شود شخصیتی رده‌بالا در داعش بوده، روز جمعه در یک دادگاه پاریسی به ۳۰ سال زندان محکوم شد. این نخستین پیگرد قانونی فرانسه در مورد جرایم افراطی مرتکب شده در سوریه است.

قاضی این دادگاه خطاب به متهم اظهار کرد: "دادگاه از طریق انتخاب نکردن مجازات مرگ برای تو، بارقه‌ای از امید برایت باقی گذاشته تا متحول شوی".

این مدافع داعش که اکنون ۳۰ سال دارد، ۹ سال پیش به اسلام گروید. او سپس به داعش پیوسته و به سوریه رفت و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ آنجا اقامت داشت. ویلوس سرانجام ۵ سال پیش در ترکیه در حالی که سعی داشت سوار هواپیمایی به مقصد پراگ شود، دستگیر شد.

این دادگاه اتهام "قتل فجیعانه"، بخشی از سازمان تروریستی بودن و رهبری گروهی از سربازان داعش را برای او صادر کرد. در حالی که بازجویان قادر به اثبات این موضوع که ویلوس خود به شخصه اقدام به اعدام کسی کرده باشد نبودند، توانستند دادگاه را قانع کنند که این شخص بخشی از سازمانی است که مسئولیت قتل‌ها را بر عهده دارد.

ویلوس در این باره گفت که ایدئولوژی داعش را رد کرده بود.

بازجویان فرانسوی همچنین ادعا کردند که این مرد، سوریه را در سال ۲۰۱۵ با نیت رهبری تروریست‌هایی که بعدتر در همان سال مرتکب حملات مرگ‌بار در پاریس شدند، ترک کرده است. متهم این اتهام را رد، اما تأیید کرد که او بعد از ترک میدان جنگ، آماده مرگ بوده است.

وی در این باره گفت: "در اعماق قلبم می‌دانستم که زمانی که سوریه را ترک کنم، قرار است بمیرم. این راهی بدون بازگشت است".

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها