کووید-۱۹ چه بر سر صنایع نوپای جهان آورد؟

با توجه به ضربه اقتصادی وارد شده توسط ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های نوپا نیز از این آسیب جان سالم به در نبرده‌اند که در این زمینه بخش گردشگری با از دست دادن ۷۰درصد از درآمد خود، بیشترین ضربه را متحمل شده است.

کووید-۱۹ چه بر سر صنایع نوپای جهان آورد؟

با توجه به ضربه اقتصادی وارد شده توسط ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های نوپا نیز از این آسیب جان سالم به در نبرده‌اند و کاهش درآمد چشمگیری را از زمان آغاز این بیماری تجربه کرده‌اند که در این زمینه بخش گردشگری با از دست دادن ۷۰درصد از درآمد خود، بیشترین ضربه را متحمل شده است.

حتی اگر اقتصاد نوپای جهانی نزدیک به 3تریلیون دلار ارزش داشته باشد، به شدت تحت تاثیر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده توسط اکوسیستم استارتاپ جهانی از Startup Genome، ادعا می‌شود که بیماری کووید-19 می‌تواند یک "رویداد انقراض جمعی" را برای شرکت‌های نوپا به بار آورد. حتی پیش از وقوع بحران، شرکت‌های نوپا با چالش‌های اساسی مانند تمرکز ارزش در شهرهای انگشت‌شمار، عدم وجود گنجایش و لغزش غول‌های فناوری مانند WeWork و Softbank روبرو بودند.

گفتنی است که بودجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سه ماهه نخست سال 2020 به میزان 20درصد در سطح جهان سقوط کرد، در حالی که این کاهش در چین 50درصد بود.

در این گزارش آمده که از ابتدای بحران، 72درصد از شرکت‌های نوپای جهانی شاهد کاهش درآمد خود بودند و این کاهش به طور متوسط 32درصد بوده است. 40درصد از کل شرکت‌های نوپا کاهش درآمد 40درصد یا بیشتر را تجربه کردند، در حالی که تنها 12درصد رشد قابل توجهی داشتند.

در اینفوگرافیک ارائه شده، بر انتخاب بخش‌های نوپا که به بدترین شکل تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، تمرکز شده و باید اشاره کرد که در حال حاضر بخش سفر و گردشگری از کاهش 70درصدی درآمد خود رنج می‌برد.

بخش خودرو با کاهش 43درصدی در درآمد خود مواجه شده و اگرچه بخش فناوری این طوفان را بهتر تحمل کرد، اما هنوز هم ضرر قابل توجهی را در بخش مالی متحمل شده است.

میزان درآمد شرکت‌های نوپای رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها 20درصد کاهش یافت. از سویی بخش بازی 19درصد، و بخش زنجیره بلوکی و رمزنگار 14درصد کاهش درآمد از زمان آغاز شیوع بیماری کووید-19 را تجربه کردند.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر درآمد بخش‌های نوپا از زمان آغاز بیماری همه‌گیر را مشاهده می‌کنید؛

درامد بخش های نوپا

منبع: اقتصادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها