رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو شد

کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا یک رزمایش نظامی مشترک را که برای اواسط ماه آگوست /اواخر مرداد/ برنامه ریزی کرده بودند در میان همه گیری ویروس کرونا لغو کردند.

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو شد

روزنامه «کوریا هرالد» روز شنبه به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی نوشت: ما آماده برگزاری این رزمایش هستیم اما با توجه به تشدید وضعیت کرونا در آمریکا تصمیم گرفته ایم این رزمایش را برگزار نکنیم.

این مقام افزود اگرچه دو کشور سه سناریوی برگزاری، تعلیق و لغو این رزمایش را بررسی کرده اند اما در نهایت تصمیم گرفته شد که این رزمایش انجام نشود.

گزارش می افزاید دلیل اصلی لغو این رزمایش افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا است زیرا قرار است در این رزمایش نه از نیروهای آمریکایی مستقر در کره بلکه از نیروهای اعزامی از آمریکا جایی که بیشترین آمار مبتلایان جهان را دارد استفاده شود.

در آمریکا تا کنون دو میلیون و ۸۵۷ هزار تن به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۳۲ هزار تن هم فوت شده اند اما در کره جنوبی شمار کل مبتلایان زیر ۱۳ هزار و تعداد فوت شدگان هم ۲۸۲ تن اعلام شده است.

در عین حال مقامات ضمن اظهار نگرانی نسبت به لغو این رزمایش اعلام کردند لغو آن می تواند واگذاری کنترل کامل عملیاتی نیروهای کره ای به سئول را که قرار است برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شود به تاخیر اندازد.

همزمان "مون چانگ این" مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در امور امنیتی گفت: در صورت تصمیم گیری در مورد پیشبرد رزمایش های مشترک با آمریکا، کره جنوبی باید دیدگاه کره شمالی را بدست آورد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار نیروی نظامی و افزون بر صدها تانک و وسایل نقلیه زرهی در کره جنوبی مستقر کرده است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها