امام جمعه اهل سنت کامیاران دارفانی را بر اثر کرونا وداع گفت

حاج ماموستا توفیق قربانی امام جمعه اهل سنت شهرستان کامیاران روز جمعه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

امام جمعه اهل سنت کامیاران دارفانی را بر اثر کرونا وداع گفت

ماموستا قربانی حاج ماموستا توفیق قربانی امام جمعه اهل سنت شهرستان کامیاران متولد ۱۳۳۰ و از دی ماه ۱۳۸۹ به عنوان امام جمعه اهل سنت این شهرستان منصوب شد، او از شاگردان ماموستا شهید زین الدین فخری عالم برجسته کردستانی بود.

مرحوم ماموستا قربانی به علت ابتلای به ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد، طبق اعلام دبیرخانه ستاد ائمه جمعه کردستان به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا مراسم ترحیمی نیز برگزار نخواهد شد.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان در پی درگذشت ماموستا قربانی پیامی به این شرح صادر کرد.

بسم الله الرحمان الرحیم

درگذشت امام جمعه مومن، متخلق به اخلاق اسلامی و ولایت مدار شهرستان کامیاران جناب حاج ماموستا ملا توفیق قربانی را به مردم متدین کامیاران و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم.

این عالم بزرگوار مدت زیادی از عمرشان را در خدمت گذاری به دین و انقلاب و مردم سپری کردند و برای تربیت طلاب علوم دینی و ارشاد مردم هرآنچه در توان داشتند با اخلاص ارائه کردند. از خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای مردم و علما و به خصوص خانواده محترم صبر و اجر طلب می نمایم.

مسعود الماسی فرماندار و حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه اهل تشیع کامیاران نیز در پی ارتحال حاج موستا قربانی امام جمعه اهل سنت این شهرستان پیام مشترکی به این شرح صادر کردند:

بازگشت همه به سوی اوست

در گذشت عالم شایسته و مردمی امام جمعه محترم شهرستان کامیاران موجب تاسف و تاثر گردید.

مرحوم حاج ماموستا قربانی که عمری را در راه خیر وصلاح مردم و جامعه اسلامی صرف کرد، در طول حیات پربرکت خود، در مسیر اعتلای اسلام عزیز و گسترش فرهنگ تقریب و احیای امت واحده اسلامی گام‌های موثر و مستحکمی را برداشت وهمواره پشتیبان انقلاب، نظام، رهبری و مورد علاقه واحترام مردم بود.

یقیناً فقدان ایشان ضایعه ای دردناک برای استان است و کردستان گوهری ارزشمند را در عرصه همدلی، همزبانی و وحدت از دست داده است.

اینجانبان این ضایعه بزرگ را به علماء و مردم استان کردستان مخصوصا مردم خوب کامیاران وخانواده معزز آن عالم ربانی تسلیت عرض نموده و از خدای منان علو درجات برای آن مرحوم وبرای مردم استان و شهرستان، بازماندگان و فرزندان محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، دبیرخانه ائمه جمعه و شورای افتا استان کردستان نیز در این خصوص پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

رحلت جانسوز عالم وارسته جناب حاج ماموستا ملا توفیق قربانی امام جمعه محترم کامیاران را به محضر روحانیت معظم کردستان، مردم فهیم و همیشه در صحنه کامیاران، فرزندان و خانواده مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم این عالم بزرگوار سالیان متمادی در کسوت علم و فقه مشغول تدریس و افتاء و محل رجوع مردم متدین آن شهرستان بود که در سنگر محراب و مسجد و دفاع از آرمانهای نظام مقدس انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب از جمله روحانیون متعهد و مقید و از ستون های نظام مقدس انقلاب در کردستان بودند.

حاج ماموستا قربانی از شاگردان مبرز شهید بزرگوار ملا زین الدین فخری بودند که همانند ایشان تا آخرین لحظات عمر شریفشان از اسلام ناب محمدی ص و آرمانهای امام راحل ره و مقام معظم رهبری حمایت نموده و در خطبه های پر بار خود همواره مکر و کید دشمنان را به مردم خداجو گوشزد می نمود.

در پایان از خداوند منّان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر خواستاریم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    خدا رحمتش کند

  • کاربر ناشناس
    0

    به سلامت خیر همه میروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها