۷۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های قم اختصاص یافت

معاون رئیس جمهور گفت: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای طرح‌های اختصاص یافته قم، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال نیز آورده بخش خصوصی است.

۷۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های قم اختصاص یافت

محمدباقر نوبخت ظهر جمعه در سفر یک روزه به قم در جلسه ویدئو کنفرانس با استاندار قم که به دلیل ابتلاء به کرونا در قرنطینه خانگی بسر می‌برد، با اشاره به امضای تفاهم نامه جهش تولید در راستای راهبرد ابلاغی سال ۹۹ رهبر معظم انقلاب افزود: ۲۷ طرح مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال طی این تفاهم نامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به قم ۲۴ مصوبه در دستور کار قرار گرفته بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای این مصوبه‌ها سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بود اما تاکنون مبلغ پرداختی پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و بیش از مبلغ در نظر گرفته شده بوده است.

وی با بیان اینکه از سوی دولت ارقامی در حوزه حمل و نقل و ریل و تصفیه خانه آب قم اختصاص داده خواهد شد، تصریح کرد: رقم ارزی این حجم از سرمایه گذاری در قم ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل تبصره ۱۸ و ۱۴ تأمین می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اقدامات دولت جهت خدمت گذاری به مردم قم افزود: به موجب انعقاد تفاهم نامه در بخش مسکن، هزار واحد مسکونی در کمتر از یکسال برای افرادی که در روستاها و حاشیه شهر سکونت دارند و یا از امکان مالی برخوردار نیستند احداث می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای طرح‌های اختصاص داده شده به این شهر هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال نیز آورده بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری انجام شده ۴۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال به ارزش تولیدات قم افزوده می‌شود، افزود: طی این سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی جدید نیز بدست می‌آید.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها