۶ موقعیت خاص که باید آب بیشتری بنوشید

در ماه‌های تابستان، کمبود آب بدن می‌تواند یک خطر واقعی باشد، اما در برخی شرایط نیز می‌توان پیش از آن که بدن دچار مشکلات خاصی شود اقداماتی را انجام داد.

۶ موقعیت خاص که باید آب بیشتری بنوشید

کمبود آب در بدن می‌تواند خطرات شدیدی داشته باشد که از سردرد و احساس گیجی تا بیهوشی و احتیاج به اقدامات اورژانس پزشکی گسترده است. اما در چه شرایطی باید فورا بدنمان را هیدراته کنیم؟

وقتی هیجان زده یا خوشحالید
بسیاری از افراد زمانی که هیجان زده یا خوشحالند به مصرف خوراکی‌های پر کالری پناه می‌برند. درواقع با مصرف این نوع خوراکی‌ها بدن خود را مستعد چاقی می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که وقتی هیجان زده یا شادید آب بنوشید تا مانع از پرخوری هیجانی خود شوید.

وقتی تحرک بالایی دارید
زمانی که ورزش، پیاده روی یا انواع فعالیت‌های پر تحرک را انجام می‌دهید، بهتر است سعی کنید آب بیشتری بنوشید چرا که نوشیدن آب می‌تواند دمای بدن را کاهش داده و به بدن خود کمک کنید از گرما زدگی یا شوک عضلانی پیشگیری کند.

در شرایط بارداری
طبق گفته انجمن بارداری آمریکا، بدن شما برای اضافه کردن مایعات جفت و کیسه آمنیوتیک و رقیق شدن خون و پیشگیری از فشار خون بارداری باید آب بیشتری دریافت کند. کمبود آب بدن می‌تواند باعث گرم شدن سریع بدن شما شود. دفتر بهداشت زنان توصیه می‌کند که زنان باردار روزانه ۱۰ لیوان مایعات مصرف کنند که شامل آب، آب میوه و سایر نوشیدنی‌ها باشد.

اگر بیماری قلبی دارید
انجمن قلب آمریکا می‌گوید، در حالی که ممکن است با پیگیری رژیم‌های غذایی خوب مانند مدیترانه و ورزش کردن، از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید، اما نوشیدن آب بیشتر در طول روز نیز برای شما بسیار مهم است. کم آبی به معنی غلظت خون شما است. غلظت خون نیز به مشکلات قلبی منتهی می‌شود؛ بنابراین بهترین کار این است که آب بیشتری بنوشید.

اگر سن بالایی دارید
با افزایش سن افراد، غدد عرق به اندازه کافی عرق تولید نمی‌کنند که می‌تواند به افزایش درجه حرارت بدن منتهی شود. به همین دلیل افراد مسن بیشتر در معرض خطر کم آبی و گرمای بیش از حد بدن هستند. این موضوع نیز می‌تواند اوضاع را بدتر کند. علاوه بر این، کمبود آب بدن می‌تواند باعث سردرگمی، تشنج یا مشکلات قلبی عروقی شود.

اگر در ارتفاعات زندگی یا سفر می‌کنید
کم آبی بدن یکی از عواملی است که موجب بیماری در ارتفاعات می‌شود. هوا در ارتفاعات بالاتر خشک است، سرعت تنفس شما سریعتر است و این باعث می‌شود که مایعات از ریه‌های شما سریعتر از بین بروند. این گروه توصیه می‌کنند که برای ۴۸ ساعت اول در ارتفاعی بالاتر از سطح عادی، حتماً هیدراته بمانید. در کنار آب زیادی، غذا‌های خاصی مانند توت فرنگی و خیار هیدراتاسیون شما را به حداکثر می‌رسانند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها