شطرنج‌باز روس برابر سارا خادم‌الشریعه تسلیم شد

سارا خادم‌الشریعه موفق شد در رقابت‌های آنلاین شطرنج، برابر حریف نامدار روسی به پیروزی برسد.

شطرنج‌باز روس برابر سارا خادم‌الشریعه تسلیم شد

با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر رقابت‌های ورزشی رشته شطرنج از جمله ورزش هایی بود که در اوایل کار با وجود لغو شدن بازی ها به صورت آنلاین به رقابت های خود را ادامه داد.

سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایران که مدتی است در مسابقات رسمی حضور نداشته تصمیم گرفت در رقابت‌های شطرنج آنلاین سرعتی بانوان شرکت کند.

شب گذشته (پنج شنبه) دور دوم این مسابقات در مرحله دوم پیگیری شد که بانوی شطرنج باز ایران مقابل اولگا گیریا قهرمان حال حاضر بانوان روسیه قرار گرفت و با نتیجه نزدیک شش بر پنج پیروز این دیدار شد.

این پیروزی در حالی صورت گرفت که خادم الشریعه روز گذشته موفق شده بود شطرنج باز مطرح آمریکایی را شکست دهد.

مسابقات جایزه بزرگ شطرنج سرعتی بانوان فیده با حضور چهره‌های برتر در حال پیگیری است. هویفان بانوی شماره یک شطرنج بانوان جهان در دور دوم این رقابتها مقابل آنا اوشنینا شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

خادم الشریعه که در مکان چهاردهم بهترین شطرنج بازان بانوان جهان قرار دارد باید برای فینالیست شدن در این مسابقات از سد حریف اوکراینی بگذرد. این حریف قدرتمند اوکراینی شب گذشته نفر اول بانوان جهان را شکست داد.

این مسابقات آنلاین در چهار مرحله پیگیری می شود که در هر مرحله ۱۶ بازیکن به صورت حذفی بازی خواهند کرد. جایزه نفر قهرمان ۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

این مسابقات تا ۳۰ تیر ادامه خواهد داشت.

شطرنج‌باز روس برابر سارا خادم‌الشریعه تسلیم شد

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها