اعلام آمارهای کلی دلیل عادی‌سازی وضعیت ابتلا به کرونا

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی درمجلس، عدم‌ توانایی مالی مردم برای تامین تجهیزات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعلام آمار کلی ابتلا بدون تفکیک شهرها را از عوامل شیوع گسترده کرونا در این استان دانست.

اعلام آمارهای کلی دلیل عادی‌سازی وضعیت ابتلا به کرونا

مهدی اسماعیلی در بیان علل گسترش دامنه شیوع کرونا در استان آذربایجان شرقی، گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت کارآمد و قوی مسئولان برای هدایت مردم به سمت توجه به هشدارهایی که داده می‌شود از جمله مواردی است که در کنترل ویروس موثر هستند. البته طولانی شدن زمان شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم احساس کردند که این بیماری فروکش کرده است و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه شدند، ضمن اینکه توجه به این مهم نیز نیازمند پرداخت هزینه لازم برای تهیه تجهیزاتی همچون ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده است که اقشار آسیب‌پذیر در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

مردم آذربایجان نقاط سفید را غالب بر زرد و قرمز برای میزان مبتلایان در شهرها می‌دانستند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه اطلاع‌رسانی و ارائه آمار پیرامون میزان مبتلایان هر استان باعث عدم آگاهی مردم نسبت به بحران احتمالی ناشی از شیوع کرونا شد، ادامه داد: ارائه سه وضعیت متفاوت برای شهرهای مختلف آذربایجان شرقی اعم از سفید، زرد و قرمز که در این مورد سفید غلبه داشته است از دیگر عواملی بود که باعث شد یک بی‌تفاوتی بین مردم این منطقه نسبت به کرونا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اعلام آمارهای کلی برای استان‌ها باعث عادی‌سازی وضعیت ابتلا به کرونا در بین مردم شد، و این در حالی است که باید آمارها به تفکیک شهر در استان‌ها اعلام می‌شد تا مشخص شود که هر کدام تا چه اندازه با این معضل مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در این استان ناشی از برخی سوءمدیریت‌های موجود در ستاد مقابله با کرونا در تعدادی از شهرهای این منطقه است که نتوانستند برای رفع مشکلات این بخش به درستی برنامه‌ریزی کنند و باعث شد مردم با این معضل مواجه شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسئولان ستاد مقابله با کرونا در استان باید از مردم کم‌درآمد جهت تامین تجهیزات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده حمایت کنند، همچنین در صورت عدم‌موفقیت برای کنترل کرونا ناچار هستیم که مجدد محدودیت‌هایی را اعمال کنیم تا مردم آسیب بیشتری نبینند و ستاد مقابله با کرونا در استان باید از این اختیار برخوردار باشد که در پی پایش روزانه وضعیت شیوع این بیماری در منطقه به این امر مبادرت ورزد.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    ایکاش مانند روزهای اول وزارت بهداشت خیلی جدی و شفاف آمار استانها را به تفکیک اعلام کند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مردم ایران از اول انقلاب همیشه در صحنه بودن ایکاش هر کس به اندازه تواناییش همراه خودش چند تا ماسک داشته باشه به کسانی که در محیط های عمومی مثل اتوبوس و مترو ماسک ندارن یک عدد ماسک هدیه کنه ثوابش کمتر از زمان جنگ نیست که هر کس در توانش بود کمک می کرد یا علی

    • کاربر ناشناس
      0

      هم وطن بیایید دست به دست هم بدیم کمپینگ اهدا ماسک راه بیندازیم در محیط عمومی ماسک اهدا کنیم یا علی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها