دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد ریالی در همدان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد ریالی در این استان خبر داد.

دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد ریالی در همدان

سرهنگ فیروزسرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اظهار داشت: پس از شکایت شهروند همدانی به خاطر هک شدن اطلاعات دیجیتالی و سرقت ارز مجازی، پرونده‌ای در پلیس فتا این استان تشکیل شد.

سرخوش نهاد، افزود: طبق اظهارات اولیه شاکی، او پس از تایید ارز مجازی به علت نداشتن آگاهی با نحوه کار کردن با کیف پول مجازی، قربانی کلاهبرداری از سوی مجرمان این فضا شده و حساب کاربری اش هک شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان، ادامه داد: تمامی سرمایه گذاری که شاکی در این بخش کرده بود به میزان ۲۰۰ میلیون تومان به سرقت رفته بود، اما در ادامه با انجام اقدامات پیچیده و فنی متهم جوان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ سرخوش نهاد، ادامه داد: متهم هنگام خرید و فروش ارز مجازی، قربانی را به دام انداخته و با هک و سرقت اسم کاربری و رمز وی، حساب آن‌ها را خالی کرده بود.

او از شهروندان خواست قبل از انجام هر فعالیتی به ویژه فعالیت مالی در حوزه فضای مجازی آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کرده و تخصص خود را در این باره ارتقا دهند تا موجب از دست رفتن سرمایه خود نشوند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان، عنوان کرد: هر گونه خرید و فروش ارز در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع بوده و باید این قبیل معاملات در صرافی‌ها سطح کشور و استان به صورت حضوری صورت گیرد.

سرهنگ سرخوش نهاد، از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مواجهه با این قبیل تخلف‌ها موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir متعلق به مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع‌ رسانی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • الفبا
    0

    دیگه این رقمها ارزش تیتر زدن نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها