بارش ۴۰ میلیمتر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش‌های در ایستگاه بارانسنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان به ۴۰ میلیمتر رسید.

بارش ۴۰ میلیمتر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

محسن حیدری، اظهار داشت: به طور کلی در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در 38 ایستگاه باران‌سنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوری‌که میزان بارش در 17 ایستگاه بیبش از 10 میلی متر بوده است.

وی، ادامه داد: سامانه همرفتی شبانه روز گذشته 9 شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در برخی نقاط منجر به آب‌گرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر‌اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه ها تا این موقع بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های«انجیرک» مهرستان با 40، «گشت» سراوان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر 31، «چاهوک» مهرستان 26، شهر فنوج و ایستگاه «دستگرد» نیکشهر 25 و «رحمان آباد ایرندگان» خاش 24 میلی متر گزارش شده است.

حیدری، با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز درارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: بر‌اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی افزایش ابر و بارش های رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

وی، افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

حیدری، در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه از جمعه پیش رو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می گیرد.

وی، ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها