کلاهبرداری ۶ میلیاردی/ خرید بنز با رسید جعلی گروه

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ کلاهبردار که با ارائه رسید جعلی از فروشندگان سایت‌های فضای مجازی ۶ کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کلاهبرداری ۶ میلیاردی/ خرید بنز با رسید جعلی گروه

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در تشریح این خبر اظهار کرد: در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی از سوی دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارسال شد.

وی بیان داشت: شاکی پس از حضور در این پایگاه اظهار داشت، بیست و سوم فرودین ماه یک دستگاه دوربین عکاسی خود را به مبلغ ۱۶۵ میلیون ریال در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی آگهی کردم و پس از مدتی ۲ مرد که مدعی خرید دوربین بودند تماس گرفتند و پس از توافق بر روی قیمت دوربین قرار ملاقات گذاشتیم.

کارآگاه دستخال عنوان کرد: شاکی ادامه داد در روز قرار ۲ مرد سوار بر یک دستگاه خودرو بنز در محل قرار مراجعه کردند و خواستار مشاهده دوربین شدند تا پس از اطمینان از سالم بودن دوربین قیمت آن را از طریق موبایل بانک به حساب شبایم واریز کنند. با تحویل دوربین این دو مرد شروع به انجام عملیات بانکی کردند و از صفحه پرداخت وجه موبایل عکس گرفتند و به گوشی ام ارسال کردند. پس از ترک محل متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده و رسید جعلی بوده است.

این مقام انتظامی افزود: نظر به اهمیت و حساسیت موضوع پرونده دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت و در ابتدا کارآگاهان پلاک خودرو متهمان را استعلام و مشخص شد مالک خودرو خانمی به نام «ریحانه» است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابراز داشت: در ادامه مالک خودرو به این یگان دعوت شد و این خانم پس از حضور در پایگاه سوم بیان داشت، پلاک متعلق به من است ولی پلاکم از روی خودرو پرایدم جلوی درب منزل سرقت شده است که بلافاصله شکایت کردم و پلاک را سرقتی اعلام کردم.

دستخال در ادامه توضیح داد: تحقیقات برای پیدا کردن سرنخ‌های جدید ادامه یافت تا اینکه در تحقیقات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند مالک خودرو بنز شخصی به نام «احمد» است که خود در پایگاه سوم پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری طرح و اظهار داشته است، دو مرد نامهای «کامران» و «حسن» طی قراردادی قصد خرید خودرو بنز ام را داشته‌اند ولی بدون پرداخت پول از طریق ارائه رسید جعلی خودرو را تحویل و از محل گریخته‌اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، تصویری از متهمان به دست آمد و با شناسایی هویت آنان، توقیف خودرو و دستگیری متهمان به کلیه واحدهای انتظامی اعلام شد تا اینکه کارآگاهان موفق شدند احدی از متهمان را دوازدهم خردادماه در حوالی خیابان مقدس اردبیلی مشاهده و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی انتقال دادند.

کارآگاه دستخال افزود: متهم در همان بدو ورود به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت، قصد فروش خودرویی را داشتم که با «حسن» آشنا شدم و این آشنایی به طول انجامید و پس از مدتی متوجه شدم وی با نشان دادن رسیدهای جعلی از موبایل بانکش از فروشندگان کلاهبرداری می‌کند و در چند مورد کلاهبرداری از جمله در پرونده خرید خودرو و دوربین عکاسی همراهی اش کردم.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم دوم پرونده نیز در حوالی خیابان مقدس اردبیلی شناسایی و متهم با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد، افزود: متهم دوم پرونده نیز در پایگاه دوم به جرم ارتکابی و ارائه رسید اعتراف و با دستور دادیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ تهران روانه زندان شدند.

به گفته سرهنگ دستخال ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها