ترکیه دنبال ایجاد "منطقه امن" در شمال عراق است

مشاور رسانه‌ای رئیس حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد ترکیه برای ایجاد

ترکیه دنبال ایجاد "منطقه امن" در شمال عراق است

به نقل از خبرگزاری المعلومه، کفاح محمود، مشاور رسانه‌ای مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز (چهارشنبه) گفت که ترکیه درصدد ایجاد یک منطقه "امن" یا کمربند امنیتی در خاک عراق برای مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان این کشور (پ‌ک‌ک) است.

وی افزود: این طرح برای بغداد و اربیل تحریک کننده است.

کفاح محمود ادامه داد: عراق باید جدی‌تر با ترکیه برخورد کند و دولت‌های اربیل و بغداد نباید به محکومیت اکتفا کنند. برای حل این مسأله باید از جهان کمک گرفت و از گزینه آتش در مقابل آتش استفاده نکرد؛ چراکه وضعیت عراق تحمل تشدید تنش بیشتر را ندارد.

وی تصریح کرد: یک گزینه ساده وجود دارد که ممکن است به حل و فصل بسیاری از این مشکلات کمک کند. این گزینه، برگزاری کنفرانس گسترده با حضور تمامی طرف‌ها (بغداد، اربیل، ترکیه و حزب کارگران کردستان عراق) و ایجاد یک نقشه سیاسی در این زمینه است.

در همین حال، یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از حضور ۳۰۰۰ سرباز ترکیه‌ای در عملیات نظامی این کشور در شمال عراق خبر داد.

غیاث السورجی در این باره گفت: ۳۰۰۰ سرباز ترکیه‌ای در عملیات نظامی آنکارا در شمال عراق حضور دارند و ترکیه از زمان اغاز این عملیت پایگاه‌ها، سربازان و سلاح هایشان را در این منطقه افزایش داده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها