گزارش سازمان ملل از آوارگی ۱۰ هزار تن در پی عملیات‌های ارتش میانمار

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد، نزدیک به ۱۰ هزار تن در ایالت

گزارش سازمان ملل از آوارگی ۱۰ هزار تن در پی عملیات‌های ارتش میانمار

به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس پناهندگان سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه این سازمان بعدتر اعلام کرد، براساس ارزیابی‌های اولیه، دست‌کم ۲۸۰۰ تن گریخته‌اند، اما عدد واقعی ممکن است "بسیار بزرگ‌تر" باشد چرا که "محدوده و تأثیر" درگیری‌های گزارش‌شده هنوز کامل معلوم نشده است.

دولت و سخنگوی ارتش به تماس‌های رویترز که به دنبال اظهارنظری درباره تعداد افرادی که گریخته‌اند یا جنگ گزارش‌شده بین ارتش- با نام تاتمادو- و شبه‌نظامیان "ارتش آراکان" بود، پاسخ نداده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه این سازمان روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند، دستور تخلیه پس از تیراندازی و پرتاب خمپاره صادر شده است. اما این دو آژانس، اضافه کردند که بررسی اطلاعات تا حدی به خاطر محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت برای دسترسی به امور بشردوستانه، دشوار است.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جلسه‌ای با موضوع میانمار گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا ۱۰ هزار سکنه با پیشروی تاتمادو و درگیری‌های سنگین از خانه‌هایشان گریخته‌اند.

از اواخر سال ۲۰۱۸، ارتش میانمار در حال جنگ با "ارتش آراکان" بوده است، افرادی از گروه قومی راخین که به دنبال خودمختاری بیشتر منطقه غربی است که با نام آراکان نیز شناخته می‌شود.

بنا بر گفته مقام‌های سازمان ملل، در جریان این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته شده و قبل از تازه‌ترین جنگ بین آن‌ها، بیش از ۷۷ هزار تن بی‌خانمان شده بودند. پس از درگیری گزارش‌شده بین تاتمادو و شبه‌نظامیان قومی، صدها تن از روستاییان بی‌خانمان شده در شهر "سیتوه" مرکز ایالت راخین پناه گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها