نگرانی ۲ نهاد حقوق بشری آمریکا از شکنجه زندانیان بحرینی

دو سازمان حقوق بشری آمریکا خواستار اتخاذ اقداماتی فوری در خصوص آزادی دو شهروند بحرینی شدند که حکم اعدام آنها صادر شده است.

نگرانی ۲ نهاد حقوق بشری آمریکا از شکنجه زندانیان بحرینی

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دو سازمان‌ "آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر" و "سازمان همکاری مسیحی برای پایان شکنجه" درخواستی را مبنی بر اتخاذ اقدام فوری در خصوص آزادی "زهیر ابراهیم جاسم عبدالله" و "حسین عبدالله خلیل راشد"، دو تن از زندانیان تحت شکنجه در بحرین مطرح کردند.

این دو سازمان حقوقی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، زهیر عبدالله و حسین راشد با هدف مجبور کردن آنها برای اعتراف به انجام اقدامات "تروریستی" در معرض شکنجه قرار گرفتند و پس از حکم اخیر دادگاه فرجام‌خواهی در بحرین، این دو شخص محکوم به اعدام شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، زهیر عبدالله (۴۰ ساله) در دوم نوامبر ۲۰۱۷ بازداشت شد و پس از بازداشتش ۵۵ روز در سلول انفرادی محبوس بود. وی طی این دوره در معرض بدرفتاری و شکنجه از جمله برهنگی اجباری، شوک الکتریکی، آزار جنسی و ضرب و شتم قرار گرفت. همسر وی نیز در منزلش مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پس از گذشت ۱۳ روز از این بدرفتاری‌ها، زهیر یک اعتراف‌نامه‌ را زیر شکنجه امضا کرد. وی همچنین به چندین اتهام دیگر نیز به شکل اجباری اعتراف کرد. از جمله برخی از این اتهامات، عضویت در گروهی "تروریستی"، مشارکت در قتل نیروهای امنیتی بحرین و ساخت مواد منفجره هستند.

اگر چه وکیل زهیر اعلام کرد که هیچ ادله و شواهدی برای ارتباط داشتن زهیر با این جنایت‌ها وجود ندارد اما زهیر به اعدام محکوم شد و تابعیت وی در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ در محاکمه‌ای ناعادلانه سلب شد.

این سازمان‌ها از جامعه بین الملل خواست تا به شکنجه زندانیان پایان دهند و فرهنگ مصونیت را در این کشور گسترش دهند.براساس این بیانیه، استفاده از شکنجه و اعدام ضد مخالفان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها