مشاور امنیت ملی آمریکا:

کره‌شمالی از رفتار تحریک‌آمیز دست کشیده و به مذاکرات بازگردد

به دنبال تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره، مشاور امنیت ملی آمریکا از کره‌شمالی خواست تا از اقدامات

کره‌شمالی از رفتار تحریک‌آمیز دست کشیده و به مذاکرات بازگردد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اظهارات رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی دفتر همکاری مشترک در مرز دو کره را بابت آنچه "خشم از پروپاگاندای ضد دولتی علیه پیونگ‌یانگ" خواند، منفجر کرد.

اوبراین گفت، ایالات متحده می‌خواهد کره‌شمالی به "آینده اقتصادی روشن" تحت رهبری کیم جونگ اون دست یابد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان به صلحی پایدار برای شبه جزیره کره پایبند است.

وی در جریان یک سمینار مجازی به میزبانی مرکز منافع ملی گفت: یک پیشرفت ملموس همچنان کند بوده است. راه‌ها برای مذاکرات و گفت‌وگو و پیشرفت همچنان باز است.

این مقام مسئول آمریکایی ادامه داد: ما به تعهدات خود پایبندیم و می‌خواهیم به آن اهدافی که در نشست سنگاپور وعده داده شد، دست پیدا کنیم. ما همچنان از کره‌شمالی می‌خواهیم تا از اقدامات تحریک‌آمیز دست بکشد و از الزامات قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کرده و به مذاکرات بازگردد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، ائتلاف بین کره‌جنوبی و آمریکا همچنان برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره و تمامی منطقه هند-پاسیفیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بدون اشاره به چین ادامه داد، سئول و واشنگتن با یکدیگر به دنبال تضمین این مساله هستند که منطقه هند-پاسیفیک "آزاد" باشد و حق حاکمیت در آن رعایت شود، مناقشه‌ها در آن به صورت صلح‌آمیز حل شوند و مردم بتوانند در رفاه زندگی کنند.

ترامپ و کیم جونگ اون سه بار از ژوئن ۲۰۱۸ در تلاش برای دستیابی به توافقی با هدف خلع سلاح اتمی کره‌شمالی در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا وارد مذاکره شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها