بایدن:

ترامپ با پرچم سفید میدان نبرد را ترک کرده است

جو بایدن عنوان کرد که این رییس جمهور آمریکا وظیفه‌اش برای محافظت از سربازان آمریکایی در خارج از این کشور و همچنین حمایت از شهروندان کشورش مقابل مشکلات اقتصادی و همه‌گیری بیماری کرونا را زیر پا گذاشته است.

ترامپ با پرچم سفید میدان نبرد را ترک کرده است

، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ باید خیلی پاسخ‌ها را در قبال گزارش‌های خبری اخیر در خصوص ارائه‌ ارزیابی اطلاعاتی در مارس ۲۰۱۹ به او درباره جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان برای کشتن سربازان آمریکا ارائه کند.

بایدن در صحبت‌های از پیش آماده شده‌اش، همچنین دونالد ترامپ را به تکان دادن پرچم سفید تسلیم در نبرد آمریکا با شیوع کروناویروس متهم کرد. به این ترتیب، بایدن استدلال کرد که دونالد ترامپ به لحاظ اخلاقی و رفتاری برای رهبری آمریکا شایستگی ندارد.

جو بایدن در اظهارات روز سه‌شنبه خود درباره این‌که دونالد ترامپ سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرده و باید به خاطر انفعال در واکنش به عملیات ادعایی اعطای جوایز از سوی روسیه با تبعاتی در کنگره مواجه شود، حرفی به میان نیاورد. اما او گفت که هر یک از این موارد حتی اگر به صورت حدودی درست باشند، به مثابه سستی تمام‌عیار در انجام وظایف به حساب می‌آیند.

وی افزود: در این مورد مردم باید به این نتیجه برسند که بدون آنکه هیچ ارتباطی با نامزدی من برای ریاست جمهوری وجود داشته باشد، این فرد برای آنکه رییس جمهور آمریکا باشد فاقد صلاحیت است.

اخیرا چند رسانه آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس، درباره این‌که دونالد ترامپ دست‌کم در یک مورد از گزارش‌های اطلاعاتی روزانه‌اش، در جریان اسناد و مدارک مربوط به برنامه اعطای جایزه روسیه به طالبان قرار گرفته است، منتشر کردند. دونالد ترامپ اما تاکید داشته هرگز هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره این برنامه به او ارائه نشد، زیرا این اطلاعات معتبر نبودند.

بایدن همچنین روز سه‌شنبه گفت: هیچ‌گونه جلسه محرمانه‌ای درباره این موضوع و یا در خصوص تعامل دونالد ترامپ درباره آن نداشته اما ممکن است به زودی، برای چنین جلسه‌ای درخواست کند. هرچند که نامزدهای احزاب عمده آمریکا جلسات اطلاعاتی روزانه دریافت می‌کنند، اما بایدن هنوز فرایند رسمی معرفی به عنوان نامزد را طی نکرده است.

بایدن در عین حال هشدار داد: هدف بلندمدت پوتین بی‌ثبات کردن ناتو و ائتلاف‌های غربی ایجاد شده در دنیا از جنگ جهانی دوم تاکنون است.

وی افزود: دونالد ترامپ می‌بایست خواستار تعامل تیم‌های نظامی و امنیت ملی خود به منظور رفع هرگونه اختلاف‌نظر اطلاعاتی درباره این گزارش مربوط به پیشنهاد جوایز روسیه به طالبان می‌شد. دونالد ترامپ دست‌کم می‌بایست تلفن را بر می‌داشت و می‌گفت ولادیمیر رفیق قدیمی، اگر هر کدام از این موارد درست باشند، تو با مشکل بزرگی مواجه شده‌ای!

در عین حال بایدن ۷۷ ساله در اظهاراتی مشابه دونالد ترامپ که قبلا توانایی‌های ذهنی خودش را مورد تمسخر قرار می‌داد، توانایی‌های او را با استناد به بی‌خبر بودنش از این گزارش‌های اطلاعاتی زیر سوال برد. این معاون رییس جمهور سابق آمریکا گفت که رقیب جمهوری‌خواه ۷۴ ساله‌اش، به نظر نمی‌رسد توانایی شناختی داشته باشد و از رویارویی با او در مناظره‌ها استقبال کرد.

بایدن اظهار کرد: به شدت منتظر هستم تا قابلیت‌های شناختی خودم را با قابلیت‌های شناختی مردی که با او رقابت می‌کنم، مقایسه کنیم.

جو بایدن در خصوص موضوع همه‌گیری کرونا ویروس نیز به رییس جمهور آمریکا از بابت عدم به کارگیری قدرت کامل دولت فدرال برای مقابله با آن حمله کرد و گفت: این فرد خودش را رییس جمهور زمان جنگ می‌خواند. چه اتفاقی افتاد حالا تقریبا ماه ژوییه هستیم و به نظر می‌رسد رییس جمهور زمان جنگ ما تسلیم شده و پرچم سفید تکان داده و میدان جنگ را ترک کرده است.

وی افزود: آمریکا می‌داند که این بحران را هنوز پشت سر نگذاشته است، حتی اگر شما آقای رییس جمهور چنین چیزی را ندانید. آن‌ها می‌بینند که چه اتفاقی رخ می‌دهد، حتی اگر شما آقای رییس جمهور از این کار خودداری کنید.

بایدن وعده داد که یک نظام ملی آزمایشی برای ویروس کرونا و ردیابی مسیر ارتباطات افراد معاینه شده اجرا کند اما هشدار داد که روند شیوع کووید-۱۹ احتمالا در فصل آنفلوآنزایی پیش رو بدتر خواهد شد.

او گفت: نمی‌توانیم نصف و نیمه بهبود یابیم و نصف و نیمه بدتر شویم. ما نمی‌توانیم نصف و نیمه به طرحی ادامه دهیم و برای نیمی از آن نیز امیدوار به رخدادن بهترین اتفاقات باشیم. ما نمی‌توانیم این ویروس را با یک رویکرد ملایم شکست دهیم.

بایدن عنوان کرد که دونالد ترامپ می‌خواهد یک تشویق‌کننده ملی باشد، بدون آنکه با حقایق و اعمال ملموس از آن حمایت کند. او گفت: جناب رییس جمهور، ما نیاز به یک رییس جمهور داریم.

کمپین دونالد ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ در مقابل تاکید کرد که این رییس جمهور آمریکا در خط مقدم پاسخ کشور به کرونا ویروس بوده است!

بایدن همچنین گفت: یکی از اولین کارهایش در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور این است که از دولت فدرال خواستار تداوم حضور آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد دولت فعلی در حوزه بیماری‌های عفونی شود.

دونالد ترامپ معمولا صحبت‌های متناقض را با خط‌مشی‌های فائوچی درباره کرونا ویروس مطرح کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها