۲۰۳ نخبه مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در گیلان شناسایی شد

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به شناسایی ۲۰۳ نخبه تحت پوشش این نهاد در استان، گفت: هدف از شناسایی این افراد و حمایت و بهره گیری از استعداد و توانمندی آنها است.

۲۰۳ نخبه مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در گیلان شناسایی شد

عباس اهرابی، پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی ۲۰۳ نخبه تحت پوشش کمیته امداد گیلان، اظهار کرد: این اقدام با هدف حمایت جدی از نخبگان و بهره گیری از استعداد علمی و فرهنگی آنها در راستای غنای فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه در میان خانواده بزرگ کمیته امداد، نخبگان و فرهیختگانی هستند که می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی و قرآنی کمک کنند، افزود: به دنبال بهره گیری از توانمندی این نخبگان هستیم.

وی، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تحت پوشش قرار دادن ۱۲۴ هزار و ۲۵۹ خانوار موفق شده زمینه خدمت رسانی را فراهم کند و در این راستا خدمات متنوعی به مددجویان ارائه می‌شود.

اهرابی، گفت: از این میان نخبگان شناسایی شده ۱۲۸ نفر دانش آموز، ۴۸ نفر دانشجو، ۱۱ نفر طلبه علوم دینی و ۱۶ نفر از غیر محصلان هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان، با برشمردن زمینه‌های نخبگی، تصریح کرد: کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی - پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی - هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه کرده است.

وی، با بیان اینکه از میان نخبگان شناسایی شده، دانشجویان دارای مقالات برتر علمی isc، isa و همایشی، تألیف و ترجمه کتاب علمی می‌باشند، افزود: تعداد ۵ دانشجو عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

اهرابی، ادامه داد: در این طرح مددجویان دارای مقام‌های اول تا سوم جهانی تا استانی در رشته‌های مختلف ورزشی، مقام‌های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای هنری، حافظین ۵ تا ۳۰ جز قرآن کریم، مقام‌های اول تا سوم مسابقات بین المللی تا شهرستانی در رشته‌های مختلف قرآنی شناسایی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان، افزود: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابربن حیان و دانش آموزان مدارس سمپاد و تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی شده باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها