نرگس آبیار عضو آکادمی اسکار شد

آکادمی علوم و هنرهای سینما، ۸۱۹ عضو جدید گرفت که ۴۵ درصدشان زن و ۳۹ درصدشان رنگین‌پوست هستند.

نرگس آبیار عضو آکادمی اسکار شد

در فهرست دعوت شدن به آکادمی اسکار تعدادی چهره‌ آشنا از سینما ایران هم به چشم می‌خورند. نرگس آبیار کارگردان فیلم‌هایی چون «شبی که ماه کامل شد» و «شیار ۱۴۳» یکی از ایرانیانی است که امسال به اعضای اسکار اضافه شدند.

آبیار یک بار با فیلم «نفس»‌ نماینده ایران در رشته‌ بهترین فیلم‌های بین‌المللی اسکار بود اما به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه پیدا نکرد.

نرگس آبیار عضو آکادمی اسکار شد

ستار اورکی دیگر ایرانی این فهرست است. او آهنگساز برخی از مهم‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران از جمله «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» است.

با نگاهی به این فهرست در شاخه کارگردانان یک نام ایرانی دیگر هم به چشم می‌خورد. علی عباسی فیلمساز جوان ایرانی دانمارکی که با فیلم «مرز» شهرت بسیاری کسب کرد هم به اسکار دعوت شده است. نام سمیرا مخملباف هم در میان اعضای جدید آکادمی دیده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های اعضای جدید دعوت شده به آکادمی علوم و هنرهای سینمای درصد بالای غیرآمریکایی‌ها است. به ادعای هالیوودریپورتر از کل اعضا بیش از ۴۹ درصد خارجی هستند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پیش از این وعده داده بود که ترکیب اعضا را به نفع تنوع نژادی و افزایش حضور زنان تغییر خواهد داد.

پیش از این برخی از نام‌های شناخته شده سینمای ایران مثل اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد و گلشیفته فراهانی به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینما درآمده بودند.

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها