گرد و غبار پاکستان دید افقی زاهدان را به ۳۰۰ متر کاهش داد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار ناشی از وزش باد شدید که عصر دیروز و دیشب شمال غرب پاکستان را فرا گرفت، بامداد امروز به زاهدان رسید و شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد.

گرد و غبار پاکستان دید افقی زاهدان را به ۳۰۰ متر کاهش داد

محسن حیدری، اظهار داشت: این گردوغبار علاوه بر زاهدان، شعاع دید افقی در نصرت آباد و میرجاوه را نیز به شدت کاهش داده است به طوری که هم‌اکنون دید افقی در میرجاوه 400 متر و در نصرت آباد 1100 متر است.

وی، افزود: گردوغبار فعلی زاهدان کاملاً منشأ خارجی داشته و از بیابان های شمال غرب پاکستان ناشی می شود که در اثر وزش باد شدید به سمت زاهدان و شهرهای اطراف آن آمده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: پیش بینی می شود گردوغبار زاهدان به تدریج تا 24 ساعت آینده از بین برود.

حیدری، به شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه از جمعه پیش رو در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می‌گیرد.

وی، ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در بخش دیگری از تداوم بارش های همرفتی در جنوب و جنوب شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا پنج شنبه شرایط برای ریزش های همرفتی در جنوب استان فراهم است.

حیدری، تصریح کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی، ادامه داد: توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها