احتمال تعویق در اجرای طرح الحاق کرانه باختری قوت گرفت

دولت رژیم صهیونیستی تا امروز (چهارشنبه) اقدامات اولیه برای اجرای طرح الحاق را انجام نداده است و همین مسأله نشانگر به تعویق افتادن اجرای این طرح است.

احتمال تعویق در اجرای طرح الحاق کرانه باختری قوت گرفت

العربی الجدید در گزارشی درباره اجرای طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نوشت، دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی امروز را برای اجرای طرح الحاق تعیین کرده بودند اما دولت اسرائیل و در رأس آن بنیامین نتانیاهو تا کنون اقدامات اولیه برای اجرای طرح الحاق را انجام نداده است.

طبق این گزارش، نتانیاهو پس از نشست اخیر خود با اعضای هیئت آمریکا متشکل از آوی برکوویتس، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر این کشور در تل‌آویو گفت: با آمریکایی‌ها درباره مساله تحمیل "حاکمیت" اسرائیل بر اراضی‌ای در کرانه باختری صحبت کردیم؛ اراضی‌ای که به تلاش برای الحاق آن‌ها در روزهای آینده ادامه خواهیم داد.

العربی الجدید در ادامه نوشت، این اظهارات تأکیدی بر عدم توافق نتانیاهو و هیئت آمریکا درباره انجام مقدمات اجرای طرح الحاق است.

طبق این گزارش، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سایه اوضاع داخلی این کشور، کاهش محبوبیت مردمی وی در مقابل افزایش شانس جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ و شکست سیاست‌های خارجی او با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات، نتانیاهو را تحت فشار قرار داده تا اجرای طرح الحاق را برای یک مدتی مؤقتا به تعویق بیندازد و به دنبال یافتن راهی برای فشار بیشتر علیه فلسطینی‌ها و بازگرداندن آنها به میز مذاکرات باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، تماس‌های مداوم میان هیئت آمریکا و نتانیاهو و بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل منجر به تلاشی برای وادار کردن نتانیاهو به تعویق طرح الحاق به بهانه پایان نیافتن روند ترسیم مرزها و یا عدم توافق اعضای دولت اسرائیل در این باره شد.

در همین راستا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه عبری زبان کان اعلام کرد با وجود اصرار بنیامین نتانیاهو بر اجرای طرح الحاق کرانه باختری در یکم ژوئیه، دولت رژیم صهیونیستی و آمریکا هنوز بر سر زمان نهایی اجرای این طرح به توافق نرسیده‌اند.

طبق گزارش این شبکه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا به اعضای حزب لیکود اعلام کرده که طرح الحاق کرانه باختری اول ماه ژوئیه اجرا نخواهد شد.

منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو در جمع اعضای لیکود تاکید کرده که مذاکرات خوب و مثبتی با آمریکایی‌ها داشته و به محض اینکه این مذاکرات به نتیجه برسد، آن‌ها را در جریان قرار خواهد داد.

نتانیاهو همچنین گفته که الحاق کرانه باختری عملیاتی پیچیده است و مسائل سیاسی و امنیتی زیادی در مورد آن مطرح است که فعلا نمی‌تواند توضیحی درباره آن بدهد.

وی تصریح کرد که مذاکرات با آمریکایی‌ها در مورد طرح الحاق کرانه باختری محرمانه بوده و ائتلاف آبی ـ سفید به رهبری گانتس هم در جریان آن قرار نخواهد گرفت!

در همین حال گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه رادیو ارتش اسرائیل با بیان اینکه هیچ اطلاعی از زمان یا نحوه اجرای طرح «الحاق» ندارد، احتمال اجرای آن در امروز را رد کرد.

وی گفت:«نمی‌دانم امروز الحاق اعلام می‌شود یا نه. این را باید از نخست‌وزیر نتانیاهو بپرسید. به‌نظر می‌رسد که اجرای آن امروز غیرمحتمل است.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها