ضرورت احداث بازداشتگاه در کوهدشت و رومشکان

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احداث بازداشتگاه در این شهرستان تاکید کرد.

ضرورت احداث بازداشتگاه در کوهدشت و رومشکان

حجت‌الاسلام محمدرضا، مبلغی در دیدار با عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‎های لرستان که در محل اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، با تأکید بر لزوم اجرای برنامه حبس‌زدایی در استان، تصریح کرد: از روش‌های مختلف تلاش خواهیم کرد این سیاست به شکلی مطلوب اجرایی شود چرا که در ارتقای ضریب امنیت جامعه نقش بسزایی دارد.

وی، زندانبانی را کاری بسیار سخت و دشوار قلمداد کرد و با بیان اینکه زندانبانان در مسیر اصلاح و تربیت مجرمین حرکت می‌کنند لذا در عمل شباهت فراوانی به عمل هدایتگرانه پیامبران و امامان داشته و از این حیث وظایف آن‌ها ستودنی است، بیان کرد: از آنجا که زندانبانی مواجهه با انسان‌هایی است که دچار گرفتاری شده‌اند لذا ضروری است بعد تربیتی در زندان‌ها از طریق به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف تقویت شود.

مبلغی توسعه آموزش در زندان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: آموزش نقشی حیاتی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد و از این حیث نیز، نیازمند حضور جدی همه دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

وی، یادآور شد: امید می‎رود برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها به تغییر رفتار زندانیان و بازگشت شرافتمندانه آن‌ها به جامعه منتهی شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان، در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام ضرورت احداث بازداشتگاه در این شهرستان، بیان کرد: با توجه به بعد فاصله از مرکز استان و وجود مشکلات فراوان خانواده زندانیان به‌منظور پیگیری امور قضایی مددجویان و لزوم حفظ کرامت آنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی متعدد، تسریع در بهره‌برداری از بازداشتگاه کوهدشت ضروری است.

در ادامه این دیدار عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‎های لرستان با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری یکی از اولویت‌های سازمان در سال جاری است، اظهار کرد: حبس‌زدایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام قوه قضاییه است.

وی، بیان کرد: در راستای اجرایی شدن طرح کاهش جمعیت کیفری در سازمان زندان‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفته که در سال جاری نیز این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

عضو شورای قضایی لرستان نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از برنامه‌های دستگاه قضا را غیرقابل‌انکار توصیف کرد و حضور نمایندگان مردم در زندان‌ها را مقدمه شناخت بیشتر آنان از این مجموعه‌ها و در نتیجه تلاش برای حل مسائل و مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان برشمرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه سختی‌ها و مصائبی که با آن مواجه هستیم ولی با حضور جهادی همکاران در زندان‌ها، تاکنون برنامه‌ها و سیاست‌های کلان سازمان با جدیت و به شکلی قابل‌قبول اجرایی شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها