نتانیاهو قول داد به تلاش‌هایش درباره الحاق در روزهای آینده ادامه دهد

در آستانه ورود به اول ژوئیه، موعد آغاز اجرایی شدن طرح الحاق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد شد به تلاش‌ها برای اجرای طرح‌های الحاق در روزهای آینده ادامه دهد.

نتانیاهو قول داد به تلاش‌هایش درباره الحاق در روزهای آینده ادامه دهد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز، سه‌شنبه در دیدار با آوی برکوویچ، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل طرح الحاق را بررسی کرد.

نتانیاهو گفت: با آمریکایی‌ها درباره مساله تحمیل حاکمیت اسرائیل بر اراضی‌ای در کرانه باختری صحبت کردیم؛ اراضی‌ای که به تلاش برای الحاق آن‌ها در روزهای آینده ادامه خواهیم داد.

او پیشتر گفته بود، تدابیر الحاق شهرک‌های کرانه باختری را اول ژوئیه آغاز می‌کند.

او در نشست پشت درهای بسته با حزب لیکود هم تاکید کرد: ما مذاکراتی خوبی با آمریکایی‌ها داریم و وقتی حرفی می‌زنم عملی خواهم کرد.

نتانیاهو طرح‌های الحاق را روندی پیچیده توصیف کرد و افزود: بسیاری از مسائل سیاسی و امنیتی وجود دارند که نمی‌توانم وارد جزئیات آنها شوم، الحاق از اول ژوئیه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که زئیو الکین، عضو حزب لیکود و وزیر اسرائیلی احتمال اتخاذ گام‌های بزرگ در قبال الحاق شهرک‌های یهودی در کرانه باختری در اول ژوئیه را کم دانست و گفت:‌ اسرائیل هنوز به چراغ سبزی که از واشنگتن برای شروع بسط حاکمیتش در بخش‌هایی از کرانه باختری می‌خواهد، دست نیافته است؛ اراضی که فلسطینی خواستار تشکیل کشورشان روی آنها هستند.

الکین، وزیر آموزش عالی به رادیو اسرائیل گفت، کل آنچه ترسیم شده تصویری برای وقوع همه چیز در یک روز یعنی اول ژوئیه است، انجام آن مسؤولیتی ویژه است، از فردا حرکت ساعت شروع می‌شود.

این درحالی است که دولت اسرائیل برای فردا، چهارشنبه جلسه‌ای را اعلام نکرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها