تصویب طرح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک

طرح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک و حمل و نقل عمومی شهر تهران در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب رسید.

تصویب طرح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک

دویست و سیزدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در سالن شیبانی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، ناهید خدا کرمی، رئیس کمیته سلامت و آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و همچنین مناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، طرح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک و حمل و نقل عمومی شهر تهران و همچنین لایحه تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه صدر اعظم نوری درباره نحوه تعیین مبلغ اعتباری کارت بلیت الکترونیک گفت: بررسی تعیین مبلغ بلیت باید در صحن شورا انجام شود و یا در اختیار معاونت حمل و نقل وترافیک قرار گیرد.
وی گفت: اینکه بحث تعیین قیمت در کمیسیون بررسی شود وقت گیر است و نباید کمیسیون تا این مقدار در طرح‌های از این دست وارد جزئیات شود و تنها کلیات آن را باید بررسی کرد.
در ادامه اضافه کرد: در اصلاحیه طرح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک، خانواده شهدا، سالمندان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بازنشستگی و سازمان بهزیستی و همچنین هنرمندان و سربازان نیز می‌توانند از تخفیف‌های این طرح بهرمند باشند که به تصویب کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران رسید.
صدراعظم نوری در مورد تعیین تخفیف مبلغ بلیت در کمیسیون‌ها گفت: این مبلغ نسبت به کل هزینه‌هایی که در زمینه حمل ونقل می‌شود مبلغ ناچیزی است و باید سقف ریالی آن بر عهده شهرداری باشد.

وی گفت: نکته خوب این طرح این است که کارت بلیط تخفیف‌دار یکپارچه ترویج می‌شود و شهروندان کارت بلیتی را که تهیه می‌کنند هم در اتوبوس و هم در مترو استفاد کند.

در این جلسه کلیات این طرح به تصویب رسید و جهت بررسی به صحن شورا ارائه شد.
در ادامه و در بررسی لایحه تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. صدراعظم نوری گفت: به موجب این لایحه هر خودرویی که بخواهد در شهر تردد کند باید پروانه داشته باشد. این پروانه باید از شهرداری اخذ شود و شهروندان بابت آن هزینه پرداخت کنند.خودروهای باربری به دلیل نوع بار و حجم باری که دارند آسیبی بر سطح معابر و آسفالت ایجاد می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به ایمنی بیشتر برای دوچرخه سواران گفت: باید دوچرخه‌های اشتراکی مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و بحث ایمنی معابر نیز مورد بررسی قرار گیرد. به ویژه در پیاده‌راه‌ها مسیری برای دوچرخه اختصاص پیدا کند.
در ادامه این جلسه همچنین ناهید خداکرمی با اشاره به بحث آلودگی هوا گفت: باید تمام تلاشمان را بکنیم تا از حمل و نقل عمومی استفاده و سفرهای درون شهری مدیریت شود.
در این جلسه همچنین معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری و کارشناسان کمیسیون به بیان نقطه نظرات خود درباره طرح و لایحه مذکور پرداختند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها