"پشت‌بام خوابی" واقعیت بازار مسکن کشور است

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن گفت: اینکه شخص به وضعیتی برسد که به دلیل نداشتن مسکن مناسب، برای خوابیدن در پشت‌بام خانه شخص دیگر هزینه پرداخت کند، یک فکاهی دردناک از بدیهیات حوزه مسکن کشور است.

"پشت‌بام خوابی" واقعیت بازار مسکن کشور است

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد پدیده "پشت‌بام خوابی" و اجاره پشت‌بام منازل برای شب‌خوابی از سوی کارگران و اقشار کم‌درآمد، گفت: اینکه شخص به وضعیتی برسد که به دلیل نداشتن مسکن مناسب، برای خوابیدن در پشت‌بام خانه شخص دیگر هزینه پرداخت کند، یک فکاهی دردناک از بدیهیات حوزه مسکن کشور است.

فرشید پورحاجت اظهار کرد: اتفاقی که در رشد اجاره بهای مسکن در کشور رخ داده به دلیل آن است که در ۱۰ سال اخیر، تولید مسکن کشور به شدت کاهش یافته است و از سویی صحبت‌های ضد و نقیض در حوزه اقتصاد مسکن نیز این وضعیت را بدتر از پیش کرده است.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد پدیده پدیده "پشت‌بام خوابی" و اجاره پشت‌بام منازل برای شب‌خوابی از سوی کارگران و اقشار کم‌درآمد، افزود: مجموعه راه و شهرسازی بر واقعیت‌های اقتصاد مسکن سرپوش گذاشته است؛ "پشت‌بام خوابی" یکی از واقعیت‌های تلخ بازار مسکن کشور است که باید آن را دید و برای حل مشکلاتی از این قبیل تلاش کرد.

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: شرایط تولید مسکن در کشور شرایط خوبی نیست؛ تولیدکننده بخش مسکن دچار بحران است و این بحران نشات گرفته از سیاست‌ورزی‌های ناصحیح و نبود توجه به بهبود فضای کسب و کار است.

پورحاجت ادامه داد: مردم در بحران مسکن استیجاری هستند؛ اینکه شخص به وضعیتی برسد که به دلیل نداشتن مسکن مناسب، برای خوابیدن در پشت‌بام خانه شخص دیگر هزینه پرداخت کند، یک فکاهی دردناک از بدیهیات حوزه مسکن کشور است.

وی افزود: زنگ خطر در ۱۰ سال اخیر برای حوزه مسکن کشور به صدا در آمده اما در همه این سال‌ها به جای حل مشکلات، غُل و زنجیر این صنعت بیشتر شده است. کسانی که در طول این سال‌ها مسئولیت داشتند اما به بخش مسکن بی‌توجه بودند و این بی‌توجهی باعث شد که شرایط به این شکل شود، باید پاسخگوی افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی نرخ مسکن در دو سال اخیر باشند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • الفبا
    0

    پشت بام خوابی یا اجاره یک واحد توسط چند خانواده وجود دارد و انکار دولت و فرار به جلو روحانی چیزی را عوض نمیکنه

  • مری
    0

    یه روزی برسه این حکومت چنان همه چیزوبرامون سخت کنه که ارشدت فشارزجه بکشیم وهزاران بارپدرانمونولعنت کنیم.. شک نکنید.. به اسم انقلاب پابرهنه ها.. تبدیل شدبه حکومت کفش طلاها

  • هبتس
    0

    بابا اشنباه گرفتی ما ایرانیا پشت بوم نیستیم ابرو کشور نبرین نا همه خانه داریم پشت بوم یک کشور دیگه جای ایران نزارین

  • کاربر ناشناس
    0

    حسن کلیدشو گم کرده اگر نه این اتفاقا نمیفتاد تازه پشت بام خوابیدن در هوای گرم کلی صفا داره شاید حسن ودار ودستش هم ببینن پشت بام خوبه اونا هم پشت بام خواب بشن

  • روسوا
    0

    چرا ما نمی توانیم رٱی خودمان را پس بگیریم .آقای رییس جمهور در هفت سال گذشته مگر نمی دانست در مسکن هیچ تحرکی وجود ندارد مگر آقای آخوندی نمی گفت مسکن مهر مزخرف است بیچاره کارت به کجا کشیده که مستأجر وموجر را رو به روی هم قرار می دهی وبی کفایتی را به گردن کرونا می اندازی باعث بدبختی موجر ومستأجر تو یی کرونا نیست

  • ناشناس
    0

    وزیری که داشتن قرارداد را ملاک وجود پشت بام خوابی بداند، یا خودش رابخواب زده یا ....، آقای محترم برای چنین چیزایی قرارداد نمی نویسند ،بلکه قبل از ورود مستاجر به پشت بام وبصورت روزانه پول اجاره بها رانقدادریافت می کنند. اگر درمان نمی تونید باشید لااقل نمک روی زخم هم نباشید

  • مجید
    0

    اخه من درک نمی کنم مسایل عادی یه کشور رو رسانه ها چنان عوض می کنند تایه بحران بشه وانگار به عده هم سود می برن.این پدیده از ۱۰۰سال پیش تا حالا بوده کارگران فصلی در تابستان بخاطر خنک تر بودن وارزانتر بودن همیشه پشت بام مسافرخانه را انتخاب می کردند ومی کنند چون نصف قیمت است خود من ۲۵سال پبش تو. یه مسافرخونه چون پول کافی نداشتم تو راهرو اونجا خوابیدم .خب بیاید روی پدیده راهرو خوابی هم یه مقدار التهاب درست کنیم ویه چن روزی مردم ومملکت رو سرگرم کنیم یه مقدار بودجه هم به نهادهای ذینفع برای رفع معظل راهرو خوابی بدهیم تا اون مسولاها بتونند قسط ویلاهای نیمه سازشون رو بدن.

  • افشین
    0

    دورود همانا چندی پیش پس از انتشار خبر پشت بام نشینی، یکی از مقامات مسئول آن را کذب و غیر واقعی خواند و فرمودند این کار صرفا در شبهای گرم تابستان و فقط برای خوابیدن صورت می گیرد. حال چگونه این شخص جرات نموده آن را واقعی جلوه بنمایاند؟!؟!؟!؟!؟!؟

  • رحمتی
    0

    ده‌سال‌است‌که‌من‌فریاد‌می‌زنم‌علت‌تمام‌مشکلات‌این‌کشور‌قانون‌شیطانی‌زمین‌شهری‌است‌آقایان‌تا‌این‌قانون‌حکومت‌شما‌را‌لغو‌نکرده‌شما‌آن‌قانون‌را‌لغو‌کنید‌همه‌کفتارانی‌که‌در‌دامن‌این‌نظام‌فاسد‌پرورش‌یافته‌اند‌بواسطه‌همین‌قانون‌شیطانی‌استشهر‌داریها‌زمین‌مردم‌را‌با‌تغییر‌کاربری‌تملک‌می‌کنند‌‌و‌انهار‌را‌بهم‌هدیه‌می‌دهندهمه‌این‌بیدینان‌فاسدند‌همه‌کفتاران‌از‌این‌طریق‌فربه‌شده‌اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها