ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارد

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی، آمار اهدای خون در استان را در وضعیت هشدار عنوان کرد و گفت: با کاهش ۳۷ درصدی ذخایر و نیاز برخی از بیماران کرونایی، این مقدار پاسخگوی همه بیماران نیست.

ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارد

مجید عبداللهی، گفت: آمار اهدای خون و تعداد مراجعان در استان در وضعیت هشدار قرار دارد و شاهد کاهش ۳۷ درصدی در این زمینه هستیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی، با بیان اینکه در چند روز گذشته وضعیت کمی بهتر شده ولی همچنان با کاهش روبرو هستیم، اظهار کرد: این مقدار از ذخایر خونی تنها جوابگوی بیماران اورژانس، هموفیلی، سرطانی است.

وی، اظهار کرد: از تاریخ ۳۱ خردادماه تا ۶ تیرماه امسال ۲۳۶۸ خون‌گیری انجام شده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸۷ خون‌گیری در استان بوده است.

عبداللهی، با اشاره به نیاز برخی از بیماران کرونایی به اهدای خون، بیان کرد: با اوج‌گیری دوباره کرونا در استان نیاز به منابع خونی نیز افزایش یافته و پاسخ‌گویی به بیماران نیازمند در مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی، از مردم خواست که برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و بیان کرد: این مراکز تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، لذا شهروندان خیالشان از این بابت راحت باشد.

گفتنی است، پایگاه‌های اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منفی یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بولوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد، پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بولوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ و پایگاه مهر واقع در نبش بولوار ابوطالب ۳۳ می‌شود.

ساعت پذیرش پایگاه‌ها نیز از ۷:۴۵ تا ۱۳ است که پایگاه امام رضا (ع) در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵ آماده خدمت‌رسانی به مردم خداجوی شهر مشهد است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها