لایحه قانون مطبوعات تقدیم مجلس می شود

آیین اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

لایحه قانون مطبوعات تقدیم مجلس می شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایرنا، حسین انتظامی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، این مطلب را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه طی ٤ سال گذشته طبق وعده دولت تدوین دو لایحه قانون مطبوعات و خبرگزاری ها و سازمان نظام رسانه ای در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: این دو لایحه به نحوی مکمل هم هستند که بخش عمده ای از لایحه مطبوعات تصویب شد و در این لایحه رژیم افتراقی و حقوقی مدنظر است؛ یعنی برای رسانه ها و مطبوعات جرایم خاص وجود دارد و ٥ عنوان مجرمانه هتک حرمت، نقض حریم خصوصی، نقض امنیت ملی، توهین به مقدسات و افشای اسناد محرمانه درنظر گرفته شده است و بقیه تخلف محسوب می شود.وی هدف از تدین دو لایحه را جرم زدایی عنوان کرد و افزود: لایحه سازمان رسانه ای مربوط به روزنامه نگاران است و تلاش شد با اتکای نظارات کارشناسی موافق و مخالف جمع بندی شود.

انتظامی تصریح کرد: با مساعدت قوه قضاییه قرار شد در رسانه ها دادگاه های حل اختلاف داشته باشیم و این هم در مسیر جرم زدایی است تا مسائل مربوط به رسانه ها به صورت شورای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل شود.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه بابت تجمع هایی که در برخی روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، مورد اعتراض بودیم گفت: البته باید جنبه فرصت این تجمعات را هم دریابیم؛ آنها (معترضان) می آیند چون رسانه ها را به نحوی محرم خود می بینند و باید جنبه فرصت را دریافت.
انتظامی با ارائه گزارشی از رسانه ها در کشور گفت: هشت هزار عنوان رسانه دارای مجوز در کشور فعالیت می کنند که دو هزار و 800 عنوان از آنها سایت خبری و بقیه رسانه های چاپی هستند و ٢٨ درصد رسانه ها برخط هستند که در آغاز دولت تدبیر و امید، این رقم سه درصد بود.
انتظامی یادآور شد: ٣٩ درصد رسانه ها تخصصی و تک زمینه ای هستند و به یک موضوع خاص توجه می کنند که این میزان قبلا ٢٤ درصد بود و دولت از رسانه های تک زمینه ای استقبال می کند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و امروز، 12 آبان ماه به کار خود پایان داد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها