شیب تند کرونا در استان البرز/ ۳۸۸ نفر بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به تند شدن شیب بیماری کرونا در استان از بستری شدن ۳۸۸ نفر خبر داد.

شیب تند کرونا در استان البرز/ ۳۸۸ نفر بستری شدند

دکتر حسین کریم، با اشاره به اینکه در استان البرز طی دو هفته گذشته آمار بیماران سرپایی، بستری و موارد انتقالی به بخش‌های مراقبت‌های ویژه با افزایش مواجه بوده است، اظهار کرد: این شیب متأسفانه تند است.

وی، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند، در یک روز به ۹۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان نیز که به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده بود، از شب گذشته با شیب صعودی از ۳۸۸ نفر فراتر رفته است.

وی، تاکید کرد: از مردم استان درخواست داریم به کادر درمان کمک کنند تا وارد فاز قرمز بیماری کرونا نشویم؛ چون وارد این مرحله شدن فوق العاده خطرناک است و می‌تواند منجر به اعمال محدودیت‌هایی شود.

دکترکریم، با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک توسط مردم گفت: با توجه به اینکه طی مصوبه ستاد کلی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه امسال اجباری است، از تمامی هموطنان درخواست داریم که به محض خروج از منزل استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی، بیان کرد: مردم در تمامی ساعاتی که بیرون از خانه هستند، استفاده از ماسک را فراموش نکنند؛ چون‌ثابت شده که ماسک بهترین روش در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت: از طرفی هر فردی در طول مدتی که خارج از خانه است؛ شستشوی دست با آب و صابون یا استفاده از محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی دست‌ها را فراموش نکند، چون دست‌هایشان با سطوح مختلف برخورد دارد که می‌تواند سبب انتقال بیماری کرونا باشد.

وی، با تاکید بر اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی هموطنان عنوان کرد: مردم در هیچ تجمعی شرکت نکنند؛ چون شرایط کنونی سخت و بحرانی است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها