۵۵۰ تن مرغ منجمد درسیستان و بلوچستان توزیع می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: ۵۵۰ تن مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در طول هفته آینده جهت کنترل بازار گوشت مرغ در سطح استان توزیع می شود.

۵۵۰ تن مرغ منجمد درسیستان و بلوچستان توزیع می شود

زنگنه، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: مشکلاتی در ارتباط با تولید مرغ در سطح کشور و استان ها وجود دارد که موجب نوسان قیمت آن در سطح بازار شده است.

وی، ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه تولید و توزیع و همچنین برنامه ریزی برای ورود مرغ تنظیم بازار به شبکه توزیع شاهد کاهش قیمت در سطح استان در روزهای آینده خواهیم بود.

وی، اضافه کرد: همچنین میزان ۸۵۰ تن مرغ منجمد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از طریق فروشگاه های رفاه در سطح استان توزیع می شود که این موضوع نیز در کنترل قیمت بازار قیمت مرغ اثرگذار خواهد بود.

زنگنه، گفت: استان نیازمند ورود مرغ از استان‌های همجوار است و ۷۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان از خارج از استان تامین می‌شود و تنها ۳۰ درصد نیاز استان از واحدهای تولیدی استان تامین می شود.

وی، افزود: هماهنگی و برنامه ریزی هایی انجام شده که بتوانیم با صدور مجوز مرغداری و افزایش تولید و ارتقاء کشتارگاه ها و ایجاد استانداردهای لازم برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه شاهد افزایش تولید و ارزش افزوده و درآمد مرغداران استان باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گفت: همچنین بسته حمایتی در ارتباط با تولید کنندگان مرغ و بازار گوشت و مصرف‌کنندگان مصوب شده که وظیفه هر دستگاه در ارتباط با نهادهای ذیربط مشخص شده است.

وی، تصریح کرد: با اجرای مصوبات این بسته از هفته آینده شاهد شرایط بهتر در بازار گوشت مرغ در سطح استان باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها