80 درصد املاکی‌های کرمانشاه تعرفه مصوب اجاره مسکن را رعایت می‌کنند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، نزدیک به 80 درصد بنگاه‌های معاملات املاک افزایش حداکثر 20 درصدی تعرفه رهن و اجاره که مصوب ستاد ساماندهی اجاره مسکن است را رعایت می کنند.

80 درصد املاکی‌های کرمانشاه تعرفه مصوب اجاره مسکن را رعایت می‌کنند

بابک مرادی، از تشدید نظارت بر فعالیت حدود دو هزار بنگاه معاملات املاک در کرمانشاه خبر داد و افزود: این تشدید نظارت با هدف رعایت مصوبه افزایش حداکثر 20 درصدی اجاره‌بها در کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی، ادامه داد: این نظارت‌ها در قالب اکیپ‌هایی متشکل از نمایندگان تعزیرات، فرمانداری، سازمان صمت، اداره اماکن، اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، از همکاری نزدیک به 80 درصد بنگاه‌های معاملات املاک برای رعایت تعرفه‌های مصوب اجاره بها در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بخش قابل توجهی از رعایت تعرفه‌ها نیز به خود مالکین برمی‌گردد و از حدی بیشتر دیگر در اختیار بنگاه‌ها نیست.

مرادی، اضافه کرد: از آنجایی‌که بنگاه‌ها حق قیمت‌گذاری ندارند، فقط می‌توانند قراردادهایی که خارج از تعرفه‌های مصوب است را ثبت نکنند.

وی، با اشاره به اینکه تاکید بنگاه‌ها بر رعایت تعرفه‌های مصوب باعث می‌شود برخی مالکین و مستاجرین توافق خود را به خارج از بنگاه و یا حتی دفترخانه‌ها ببرند، افزود: اگرچه نتیجه این امر افزایش توافقات دستی و کاهش درآمد بنگاه‌ها است، اما آنها برای رفاه حال مردم در این شرایط اقتصادی ناشی از گرانی‌ها و رکود کرونا پای کار آمده اند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به تاکید استاندار، فرماندار و مدیران کرمانشاه بر اجرای تعرفه‌های مصوب اجاره بها، خاطرنشان کرد: مقرر شده با پیشنهاد اتحادیه و تاکید استاندار، برای بنگاه‌های مشاور املاکی که سقف افزایش 20 درصدی اجاره بها را رعایت کنند، با صلاحدید اتحادیه و برای سال 1399 معافیت‌های مالیاتی و معافیت عوارض کسب و پیشه در نظر گرفته شود.

مرادی، معتقد است، در صورتی که مصوبه کشوری مبنی بر تمدید خودکار اجاره‌ نامه‌ها تا زمان شیوع کرونا با افزایش حدود 20 درصدی نیز اجرا و ابلاغ شود، وضعیت بازار رهن و اجاره تا حدودی ساماندهی خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها