عریقات: نتانیاهو مسؤول جمع‌آوری زباله در شهرک‌های کرانه باختری می‌شود!

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، در صورت اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، تشکیلات خودگردان فلسطین نابود خواهد شد.

عریقات: نتانیاهو مسؤول جمع‌آوری زباله در شهرک‌های کرانه باختری می‌شود!

به گزارش المیادین، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد، در صورت اجرای آن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسؤول جمع آوری زباله در شهرک‌های کرانه باختری (الطور،‌ اریحا و رفح) و مسؤول همه چیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۷ ، ۳۷ جلسه با آمریکایی‌ها برگزار کردیم،‌ آنها به طور یک‌جانبه با زبان دیکته‌ کردن طرح‌هایشان تصمیم گرفتند و بعد از انتقال سفارت، دولت آمریکا ۴۸ تصمیم علیه فلسطینی‌ها را اتخاذ کرد.

عریقات درباره موضع‌گیری و حمایت عربی از موضع فلسطینی گفت: شبکه امنیت مالی را کشورهای عربی برای حمایت از تشکیلات خودگردان در مواجهه با طرح الحاق تامین خواهند کرد و موضع کشورهای عربی در قبال فلسطین تغییر نکرده، ملک عبدالله دوم،‌ پادشاه اردن گفته در صورت اجرای الحاق در روابط با اسرائیل بازنگری خواهد کرد.

عریقات به شبکه "i۲۴news" اسرائیل گفت: هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل بدون حل مسأله فلسطین وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین طی توافقی میان کشورهای جهان تشکیل شد و وظیفه‌اش انتقال ملت فلسطین از مرحله اشغالگری به استقلال طی پنج سال است.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف وجود هرگونه اختلاف میان دولت اسرائیل و آمریکا در خصوص طرح الحاق را تکذیب و تصریح کرد: تاکتیک‌هایی وجود دارند که دو طرف اسرائیلی و آمریکایی به دنبال فریب دادن جهان به وسیله آن هستند. هر کسی که طرح ترامپ و نتانیاهو را که در ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی شد، می‌خواند، کاملاً متوجه می‌شود که این مسائل به طور کامل حل و فصل شده‌اند، چه مسائل مربوط به پرونده آوارگان یا حرم قدس شریف و یا سایر پرونده‌ها.

عریقات در خصوص اقداماتی که فلسطینیان قصد دارند، اتخاذ کنند، خاطرنشان کرد: ما مواضع خود را بر مبنای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل بنا نهاده‌ایم وتشکیلات خودگردان فلسطین به آن همواره پایبند است.

وی اشاره کرد،‌ در توافق گذار مصوب سال ۱۹۹۵ این گونه بیان شده که ۱۸ ماه بعد از تشکیل شورای قانون‌گذاری فلسطین مدیریت فلسطین بر کرانه باختری و نوار غزه به طور کال اعمال می‌شود به استثنای مسائل وضعیت نهایی که طی پنج سال روی آنها مذاکره خواهد شد اما زمانی که نتانیاهو در سال ۱۹۹۹ به قدرت رسید همه چیز را از بین برد.

عریقات به نقشه ضمیمه شده به طرح دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه اشاره کرد که براساس آن بیش از ۳۰ درصد از کرانه باختری به اسرائیل الحاق پیدا می‌کند.

او تاکید کرد: الحاق عملا شامل صد در صد مناطق کرانه باختری خواهد بود، امنیت از رود تا دریا تحت کنترل اسرائیل قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها